تولید 80هزار صدف مرواریدساز در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۱ بازدید

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: تاکنون 80 هزار قطعه صدف مروارید ساز لب سیاه در ایستگاه تحقیقات شیلاتی نرمتنان بندرلنگه تولید شده است.
به گزارش مانا از بندرعباس،" محمدصدیق مرتضوی" دراین خصوص گفت: به زودی صدف های دو تا سه سانتیمتری در آبهای مناطق لاوان ، هندورابی و قشم رها سازی می شود.
وی افزود: سن این صدفچه ها100 روز است و بعد از سه سال به مرحله تولید مروارید می رسند.
مرتضوی تصریح کرد: تاکنون 80 هزار قطعه صدفچه مروارید ساز لب سیاه تولید شده است که از این تعداد 15 هزار قطعه از دو سال گذشته در مناطق لاوان و هندورابی رهاسازی شد و بقیه برای تحقیقات در کارگاه مورد استفاده قرار گرفت.
رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خاطرنشان کرد: از صدف ها در تهیه دارو و از کفه آنها در ساخت وسائل تزیینی، صنعت دکمه سازی، موزائیک سازی، منبت کاری و خوراک دام و طیور استفاده می شود .
به گزارش مانا، ایستگاه تحقیقات شیلاتی نرمتنان خلیج فارس بندرلنگه از اواخر سال 68 با د کارشناس با هدف اجرای طرح های تحقیقاتی و تولید صدف مروارید ساز در کیش تاسیس شد
در اواخر سال1370 نیز این ایستگاه برای ترمیم و بازسازی تاسیسات تحقیقاتی و آموزشی به بندرلنگه انتقال یافت و اکنون زیر نظر پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان (در بندرعباس) اداره می شود.
شایان ذکر است، از دیگر وطایف این ایستگاه بازسازی ذخائر آبزیان در حال انقراض و تکثیر ماهیان زینتی است

دیدگاه خود را بیان کنید