مسایل زیست محیطی خزر باید با همکاری کشورهای ساحلی حل شود

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مسایل زیست محیطی خزر باید با همکاری کشورهای ساحلی حل شود
سفیر فدراسیون روسیه در ایران گفت: محیط زیست خزر موضوع مهمی است که کشورهای ساحلی باید آن را بدون مداخله کشورهای ثالث حل کنند.
لوان جاکاریان در حاشیه نشست با استاندار مازندران در گفت و گو با ایرنا بر اهمیت رعایت مسایل زیست محیطی دریای خزر تاکید کرد و افزود: به هیچ عنوان اجازه دخالت کشورهای ثالث به مقوله زیست محیطی دریای خزر را نخواهیم داد.
وی نشست اخیر روسای جمهوری پنج کشور ساحلی دریای خزر در آستاراخان را بسیار ثمر بخش توصیف کرد و گفت: متخصصان و نمایندگان کشورهای حاشیه خزر باید به طور منظم به رایزنی بپردازند تا تصمیم های کارشناسی منجر به طرح های عملی شود
سفیر روسیه در ایران گفت: بسیاری از مردم کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق صید و صیادی امرار معاش می کنند و حفظ محیط زیست برای صیانت از آبزیان این دریا ضروری است.

وی به ورود فاضلاب های صنعتی و کشاورزی کشورهای حاشیه از طریق رودخانه ها به دریای خزر اشاره کرد و افزود: مسوولان حاکمیتی و دولتی در این خصوص باید به صورت عملیاتی وارد شوند.

سفیر روسیه در ایران با هدف زمینه سازی توسعه روابط تجاری، بویژه صادرات محصولات کشاورزی مازندران به بازار روسیه به این استان سفر کرده است.

دریای خزر با 438 هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگ ترین دریاچه جهان است است که ایران، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و جمهوری آذربایجان پنج کشور ساحلی آن را تشکیل می دهند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید