هرمزگان، دارنده‌ی رتبه‌ی نخست ارزش افزوده‌ی شیلات در کشور

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

هرمزگان، دارنده‌ی رتبه‌ی نخست ارزش افزوده‌ی شیلات در کشور
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان گفت: از نسبت کل ارزش افزوده شیلات کشور، 14.4 درصد آن مربوط به استان هرمزگان است که این استان از میان 10 استان کشور رتبه‌ی نخست را از نظر ارزش افزوده دارد که این نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذاری شیلات بر معیشت مردم این استان است.
«صالح دریانورد» پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه 15 مهرماه) در نشست ستاد توسعه‌ی شیلات استان هرمزگان اظهار کرد: از اقدامات مهمی که در حوزه‌ی روستایی مرتبط با شیلات در استان انجام شده احداث اسکله‌های صیادی بوده است که یکی از اقداماتی بود که سرمایه‌گذاری را در حوزه‌ی شیلات افزایش داد.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان افزود: یکی از مطالبات قشر صیاد استان در سفر رئیس‌جمهوری به هرمزگان تأمین منابع برای خرید شناورهای صید صنعتی در آب‌های دوردست بوده است که با پیگیری‌هایی که از سوی استاندار هرمزگان در این زمینه انجام شد 200 میلیون یورو برای خرید این شناورها اختصاص داده شد.

دریانورد خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی غنی در بخش کشاورزی و شیلاتی است و حدود 23 درصد سهم شاغلان استان مربوط به بخش کشاورزی است که در استان با بخش صنعت برابری می‌کند و تنها بخشی که در دوران رکود رشد آن منفی نشده این بخش بوده که تعادل خود را به خصوص در بخش شیلات حفظ کرده است.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید