ثبات در بازار ماهی سفید

چهار‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ثبات در بازار ماهی سفید
مدیر کل شیلات گیلان قیمت هر کیلو ماهی سفید در بازار این شهر را 20 هزار تومان اعلام کرد.
اسحاق شعبانی در خصوص قیمت جدید ماهی سفید در سال جاری افزود: قیمت ماهی سفید با آغاز فصل صید تغییر خواهد کرد اما این تغییرات بستگی به میزان عرضه ماهی در بازار دارد. به گفته وی قیمت ماهی سفید امسال تغییری نسبت به پارسال نداشت اما قیمت در بازار طبیعتا بستگی به میزان صید دارد.
وی ادامه داد: گاهی قیمت ماهی سفید در فصل صید به کیلویی 20 تا 30 هزار تومان می‌رسد. اما امسال در ایام نوروز این ماهی به کیلویی 10 هزار تومان رسید.

مدیر کل شیلات گیلان زمان آغاز فصل صید امسال را 20 مهر ماه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‎کنیم حجم برداشت مشابه سال گذشته باشد. وی اضافه کرد: میزان برداشت از منابع موجود در آب‌های خزر بستگی به شرایط جوی؛ تلاش صیادی و غیره دارد. شعبانی مجوز صادر شده برای صید ماهیان استخوانی سال جاری را سه هزار و 800 کیلوگرم اعلام کرد. وی اضافه کرد: به پره‌های صیادی سهمیه سوختی مشابه سال‌های گذشته اختصاص خواهد یافت.

رهاسازی یک میلیون و 800 بچه ماهی خاویاری

مدیر کل شیلات استان گیلان از رهاسازی یک میلیون و 800 هزار بچه ماهی در آبهای خزر خبرداد. وی افزود: وزن بچه ماهی‌ها حدود 3-2 گرم بود اما قرار است از این پس ماهیان خاویاری با وزن 15 گرم در دریا رهاسازی شود تا ماندگاری آنها بیشتر باشد. شعبانی گفت: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری از نیمه اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه یافت
منبع : ایسکانیوز

دیدگاه خود را بیان کنید