اسکله های چندمنظوره در مازندران ایجاد می شود

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

اسکله های چندمنظوره در مازندران ایجاد می شود
استاندار مازندران گفت: با محوریت بخش خصوصی مطالعات ایجاد اسکله های چندمنظوره انجام شده است و این طرح اجرایی می شود.
ربیع فلاح جلودار در نشست خبری افزود: همچنین طرح فنی و مهندسی با همکاری بنادر و کشتیرانی، آب منطقه ای و منابع طبیعی در دست تهیه است.
وی درباره معضل زباله استان گفت: از روز اول ماموریتم، بارها از مراکز دپو زباله بازدید داشتیم و از وزیر کشور نیز درخواست کردیم که در این زمینه به ما کمک شود و برای همه مراکز زباله در شهرستانها برنامه تهیه شده است و در کارخانه کمپوست بهشهر، تمام کارها تقریبا تمام شده است
استاندار مازندران گفت: برای محل دپویی که مرز بین مازندران و گلستان است، با همکاری دانشگاه نوشیروانی بابل، دستگاه تصفیه ای درنظر گرفته شده است.

وی بهبود وضعیت موجود زباله در دیگر مناطق استان را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور با تخصیص 50 میلیارد تومان در این حوزه موافقت کرده است.

فلاح جلودار، تجمیع مرکز زباله در برخی شهرستانها و تفکیک زباله از مبداء را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی و فرهنگسازی است.

استاندار مازندران در مورد ساخت و سازهای ایجاد شده درسواحل گفت: ساخت و سازهای بی رویه در سالهای مختلف انجام شده است ، اگر دریا را مدیریت نکنیم به سرنوشت دیگر بخش ها مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دریا محل تولید است گفت: متاسفانه ذخایر آبزیان در دریا از بین رفته و باید از آن صیانت شود.

استاندار مازندران، ناچیز بودن جرایم برخورد با تخلفات ساخت و ساز را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: باید در این زمنیه تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

فلاح جلودار درباره همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان مازندران بیان داشت: برای برگزاری این همایش بیش از هشت ماه مطالعات انجام شده و فرصتهای سرمایه گذاری در استان در کتابچه ای تدوین شده است.

وی گفت: این همایش در چهار پنل اجرا می شود و بیش از 600 نفر از بخش ها و شرکتهای مختلف در آن شرکت خواهند داشت
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید