امسال 5 هزار عضو جدید جذب هیات علمی دانشگاه آزاد می شوند

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

امسال 5 هزار عضو جدید جذب هیات علمی دانشگاه آزاد می شوند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پنج هزار عضو جدید هیات علمی تا پایان امسال در واحدهای زیر پوشش این دانشگاه جذب می شوند.
حمید میرزاده در نشست با نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در گرگان اظهار کرد: علاوه بر این وضعیت، استخدام پنج هزار عضو هیات علمی که در سال های گذشته جذب شده اند نیز قطعی و مشخص خواهد شد.
وی، راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) را رویکرد جدید دانشگاه آزاد اعلام کرد و افزود: بر این اساس و به شرط وجود استاد، رشته های یاد شده براساس ظرفیت های استانی و شهرستانی در هر یک از واحدهای این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.
به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، استان گلستان تا سال 92 در مجموع چهار رشته دکتری داشت و اکنون این تعداد به 29 رشته افزایش یافته است ضمن اینکه رشته های کارشناسی ارشد فعال در این استان نیز از 71 مورد به 94 رشته افزایش یافته است.

میرزاده با اشاره به ظرفیت های مناسب استان گلستان درحوزه های مختلف صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی، شیلات، دامپروری، گیاهان دارویی، پزشکی، صنایع دستی و تربیت بدنی اضافه کرد: ظرفیت های این استان، گنجی آشکار هستند که باید در سایه علم و دانش از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

وی درخصوص ظرفیت گیاهان دارویی گلستان، گفت: ظرفیت های این بخش که فوق العاده است می تواند اولویت اول واحدهای دانشگاه آزاد استان در راه اندازی رشته های مرتبط با گیاهان دارویی باشد.

میرزاده راه اندازی شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری با مشارکت دانشگاه آزاد را از دیگر رویکردهای این دانشگاه اعلام کرد و گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر پرداخت تسهیلات با کارمزد 12 درصد به استادان و دانشجویان علاقمند به راه اندازی شرکت های دانش بنیان تا 35 درصد در راه اندازی این شرکت ها نیز مشارکت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: درصورت تحویل زمین، این دانشگاه در اجرای زیرساخت های پارک های فناوری همکاری می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت پیگیری نیازها و مصوبات این نشست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای واحدهای دانشگاه آزاد شهرستان های استان گلستان، گفت: دانشگاه آزاد باید در توسعه این استان نقش اساسی ایفا کند.

در این نشست چهار تن از نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و نیز معاونین دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید