قصرشیرین یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

قصرشیرین یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است
رئیس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین گفت: قصرشیرین یکی از شهرهای مهم کشور در تولید گوشت سفید و پروتئین است
کردرستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین گفت: مجتمع پرورش ماهی و میگو شهدای قصرشیرین به مساحت هشت هزار هکتار در جنوب‌شرقی شهرستان قصرشیرین واقع شده است و آب مزارع پرورش ماهی از رودخانه الوند تامین می‌شود.
کردرستمی با بیان اینکه فاز اول این پروژه با مساحت یک‌هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در فاز اول این پروژه، تعداد 63 مزرعه در حال فعالیت هستند که در این مزارع، ماهی‌های گرم آبی فیتوفاک، کپور، آمور، بیک‌هد و میگو آب شیرین پرورش داده می‌شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه برای پرورش ماهی‌های گرم آبی ایده‌آل است، تاسیسات زیربنایی با اعتبارات دولتی احداث شده و مزارع در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.
رئیس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین استفاده از آب رودخانه الوند، استفاده از زمین‌های درجه 3 و 4 که قابلیت کشاورزی ندارند، تولید گوشت سفید به‌عنوان منبع پروتئین را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: مهمترین هدف این طرح، اشتغال‌زایی در منطقه محروم قصرشیرین است.
کردرستمی با بیان اینکه در این طرح 45 بهره‌بردار در قالب یک تعاونی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تولیدات مجتمع‌های پرورش ماهی با توجه به نزدیکی به بازار عراق به این کشور صادر می‌شود که این خود از مهم‌ترین مزایای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: تکثیر میگو آب شیرین در شهرستان قصرشیرین توسط اداره شیلات این شهرستان انجام می‌گیرد و پست لارو تولیدی در اختیار مزرعه‌داران برای پرورش قرار می‌گیرد

دیدگاه خود را بیان کنید