سالانه 600 تن ماهی در سواحل نوشهر و چالوس صید می شود

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

سالانه 600 تن ماهی در سواحل نوشهر و چالوس صید می شود
رییس اداره شیلات نوشهر و چالوس با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر از امروز یکشنبه در سواحل این شهرستان ها، گفت: سالانه حدود 600 تن ماهی از دریای خزر در سواحل نوشهر و چالوس صید می شود.
علی پاشا زانوسی افزود : با توجه به وجود سه شرکت تعاونی ماهیگیری در این دو شهرستان، هر واحد سالیانه حدود 200 تن ماهی از دریا در فصل صید برداشت می کند.
وی ماهیان استخوانی دریای خزر را از گونه های کفال ، کپور و سفید معرفی کرد و گفت : این ماهیان توسط 200 صیاد که 150 نفر آنها رسمی هستند، صید می شود
او افزود : به منظور بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی در سال جاری 50 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در استان تولید و در رودخانه ها و دریای خزر رها شد که در این منطقه در سه رودخانه سردآبرود، چالوس و خیررود این کار صورت گرفت که با توجه به بازسازی های مناسبی که در سال گذشته صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال صید خوبی داشته باشیم.

رییس اداره شیلات نوشهر و چالوس با اشاره به صید ماهیان خاویاری در دریای خزر، گفت: صید ماهیان خاویاری محدود است و ماهیان صید شده بیشتر برای تکثیر مورد استفاده قرار می گیرند.

پاشا همچنین یادآور شد: هر پره ماهیگیری دارای یک ناظر کارشناس است که بر روند صید نظارت می کند که این علاوه بر کنترل دوره ای است که از آنها صورت می گیرد و در این راستا نیروهای حفاظت نیز به نظارت های وی‍ژه می پردازند.

وی اظهار داشت : برگزاری کلاس های تخصصی و عمومی، بیمه صیادان، تسهیلات بانکی برای شرکت های تعاونی و تشویق برای راه اندازی پرورش ماهیان در قفس و بهره گیری دو منظوره تفریحی، گردشگری و صیادی از پره ها از اقدامات و سیاست های این اداره برای توسعه این حوزه است.

فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر هر ساله بر اساس تصمیم شیلات ایران از بیستم ماه مهر آغاز می شود و تا نیمه دوم فروردین سال بعد ادامه می یابد.

کرانه ساحلی مازندران در دریای خزر 338 کیلومتر است.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید