انتشار کتابی درباره کاربردهای انرژی زمین‌گرمایی، باد و خورشیدی در کشاورزی

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
انتشار کتابی درباره کاربردهای انرژی زمین‌گرمایی، باد و خورشیدی در کشاورزی

کتاب «کاربردهای انرژی زمین‌گرمایی، باد و خورشیدی در کشاورزی و آبزی‌پروری» به پیشرفت‌های اخیر کاربرد انرژی‌های تجدیدشونده در کشاورزی می‌پردازد

به نقل از CRC Press «کاربرد‌های انرژی خورشیدی، زمین‌گرمایی و باد در کشاورزی و آبزی‌پروری» منتشر شد. این کتاب به بررسی پیشرفت‌های اخیر در کاربردهای انرژی خورشیدی، باد و زمین گرمایی در کشاورزی، مواد غذایی و مراحل آن مانند پردازش، توزیع، خرده فروشی می‌پردازد.

بسیاری از برنامه‌ریزان محیطی و کارشناسان محیط زیست خواهان جایگزینی انرژی‌های تجدیدشونده در صنایع کشاورزی به جای انرژی‌های غیرقابل تجدید هستند. امروزه با توجه به مشکلات کم‌‌آبی و روند کاهشی انرژی‌های غیرقابل تجدید مانند نفت، به کارگیری انرژی‌های تجدیدشونده مانند انرژی خورشیدی و یا انرژی باد از جمله اهدافی است که اکولوژیست‌ها در هر کشوری در پی آن هستند.

کتاب «کاربردهای انرژی خورشیدی، زمین‌گرمایی و باد در کشاورزی و آبزی‌پروری» به ارائه راه حل‌های نوآورانه و مفید در اقتصاد پایدار می‌پردازد و هدف آن بهبود وضعیت کشاورزی و صنایع وابسته به‌ آن با استفاده از منابع انرژی قابل تجدید است. خواننده در این اثر با راهکار‌های سازگار با محیط زیست و همچنین منابعی که به راحتی در محل قابل درسترس باشند؛ آشنا می‌شوند.

یکی دیگر از رویکرد‌های این کتاب کمک به درک چالش‌های عمده مربوط به افزایش سریع جمعیت جهان، مانند کاهش دسترسی به آب، زمین‌های کشاورزی محدود و افزایش تقاضای انرژی در بخش کشاورزی است. نویسندگان در این اثر به مسائل فنی و محیطی، و همچنین مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی درباره انرژی محیط زیست پرداخته‌اند.

کتاب «کاربردهای انرژی خورشیدی، زمین‌گرمایی و باد در کشاورزی و آبزی‌پروری» در 17 جولای 2017 از سوی انتشارات CRC Press در 362 صفحه منتشر شد. همچنین نسخه الکترونیکی آن نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

منبع : کتاب

دیدگاه خود را بیان کنید