صید ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر آغاز شد

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صید ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر آغاز شد
همزمان با سپری شدن نیمه مهرماه، فصل صید ماهیان استخوانی در بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان آغاز شد.
رییس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بازدید از نحوه فعالیت صیادان بندرکیاشهر اظهار داشت: فصل جدید صید ماهیان استخوانی از امروز در 37 کیلومتر از نوار ساحلی بخش بندرکیاشهر آغاز شده است
حمیدرضا سلیمانی' با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی تا نیمه فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: تعداد 11 شرکت تعاونی پره صیادی با عضویت 993 نفر از صیادان در این مدت بمنظور صید ماهیان استخوانی فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای تمامی شرکتهای تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر مجوز صید صادر شده، تصریح کرد: به منظور حمایت از این پره های صیادی طی روزهای آینده سوخت یارانه ای به آنها اختصاص پیدا می کند.

سلیمانی صیادی را یکی از منابع مهم درآمد صیادان بخش بندرکیاشهر عنوان و اضافه کرد: همچنین امسال بمنظور حمایت از پره های صیادی مبلغ 550 میلیون از تسهیلات به منظور بهسازی به دو پره صیادی این منطقه پرداخت شده و یک پره صیادی نیز در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارد.

وی با تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از شرکت های تعاونی پره صیادی در بندرکیاشهر یادآور شد: در فصل صید گذشته صیدان این بخش حدود یک هزار تن ماهی استخوانی مانند سفید، کفال و ... را صید کرده اند.

وی ارزش این ماهیان صید شده را یکصد میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: همچنین در فصل صید گذشته حدود 180 کیلوگرم خاویار و یک هزار و 250 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری توسط صیادان بندرکیاشهر استحصال شد.

سلیمانی در خصوص اقدامات شیلات در جهت بازسازی ذخایر دریایی گفت: امسال به منظور بازسازی ذخایر دریایی 150 میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی از طریق رودخانه سفیدرود به دریای بندرکیاشهر رها سازی شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید