52 پره صیادی در گیلان فعال است

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

52 پره صیادی در گیلان فعال است
مدیرکل شیلات گیلان گفت: هر ساله چهار هزار صیاد در قالب 52 پره صیادی در استان از بیستم مهر ماه تا نیمه فرودین ماه سال آینده مشغول صید انواع ماهی از دریای خزر می‌شوند
اسحاق شعبانی در جلسه شیلات استان افزود: صید ماهیان استخوانی در خزر از بیستم مهر ماه امسال تا نیمه نخست فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی همچنین اظهارداشت: بیشترین ماهیانی که از خزر صید می شود ماهی سفید، کفال، سیم، سوف و کولی است
مدیرکل شیلات استان گفت: صیادان گیلانی سال گذشته سه هزار و 900 تن ماهی صید کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم به همین میزان صید داشته باشند.

وی افزود: شیلات و آبزیان دارای اهمیت ویژه ای همچون تامین غذای مصرفی جامعه و كمك به اهمیت غذایی سهم بخش كشاورزی، اشتغال زایی بالا از تولید تا مصرف، غذای سلامتی، توسعه روستایی، ایجاد صنایع شیلاتی، ارزآوری و صادرات، درآمدزایی و توجه به اقتصاد محلی است.

شعبانی اذعان داشت: توسعه شيلات و آبزي‌ پروري نقش مهمی در اشتغالزايي و افزايش توليد ثروت در منطقه ايجاد خواهد كرد.

وی تصریح کرد: اشتغال مولد در حوزه شیلات و آبزی‌ پروری اشتغال پایدار و اطمینان‌ بخشی است که می‌ تواند ابعاد توسعه این مهم ظرفیت‌‌های متعددی را نیز فراهم آورد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: با توسعه فعالیت‌ های صید و صیادی و تکثیر و پرورش آبزیان در استان علاوه بر تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور می‌توان زمینه افزایش درآمد خانوارهای روستایی و ساحلی را بیش از پیش مهیا کرد.

وی افزود: با توجه به ارزآوری و اشتغال‌زایی زیاد صنعت پرورش ماهی این صنعت می‌ تواند گامی در مسیر رهایی از اقتصاد و صادرات تک محصولی باشد.

شعبانی یادآورشد: اهميت فعاليت هاي شيلاتي در گيلان صرف نظر از تامين مواد پروتئيني و ايجاد اشتغال در جامعه از ابعاد ديگري همچون صادرات و ارز آوري و به عنوان اهرمي براي توسعه و عمران مناطق ساحلي و روستایي حائز اهميت است.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید