بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک افتتاح می‌شود

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک افتتاح می‌شود
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور به زودی در اراک افتتاح می‌شود و هدف از افتتاح این بازارچه سهولت دسترسی به انواع آبزیان، ساماندهی مراکز خرید و عرضه‌ آبزیان است
حسن اکبری با اشاره به این مجوزها اظهار کرد: این تعداد مجوزها شامل 7 مورد موافقت اصولی پرورش ماهی قزل‌آلا به ظرفیت 58 تن، 5 مورد پروانه تاسیس پرورش ماهی قزل‌آلا به ظرفیت 67 تن، 3 مورد پروانه بهره‌برداری ماهی قزل‌آلا به ظرفیت 60 تن، یک مورد پروانه بهره برداری تکثیر و پرورش ماهی زینتی به ظرفیت 100 هزار قطعه و 9 مورد تمدید پروانه بهره برداری قزل‌آلا به ظرفیت 172 تن بوده است.
وی افزود: مجوزها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری سازمان نظام دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: طبق ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری فعالیت‌های مربوط به صدور مجوز تکثیر و پرورش آبزیان از تیرماه سال 1391 به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی واگذار شده است.

اکبری با اشاره به افتتاح بزرگترین بازارچه عرضه ابزیان در اراک گفت: بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور به زودی در اراک افتتاح می‌شود و هدف از افتتاح این بازارچه سهولت دسترسی به انواع آبزیان، ساماندهی مراکز خرید و عرضه‌ آبزیان است.

وی افزود: این بازارچه با عرضه‌ بهداشتی محصولات شیلاتی نگهداری، انجماد، فرآوری و بسته‌بندی آبزیان را نیز انجام داده و با این اقدام به می‌تواند با گسترش ترویج مصرف بیشتر غذاهای دریایی سرانه مصرف آبزیان در شهرستان اراک را بالا ببرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: واحدهای آبزی‌پروری بدون مجوز در صورت عدم اقدام برای گرفتن مجوز با حکم قضایی تعطیل شده و با آنها طبق مقررات برخورد می‌شود.

اکبری با اشاره به استخرهای پرورش ماهی در استان مرکزی گفت: استخرهای سردآبی و گرمابی در مزارع و استخرهای ذخیره کشاورزی، خاویاری، تولید بچه ماهی قزل آلا، آببندانها، دریاچه‌های پشت سدها و واحدهای تکثیر و پرورش زینتی از جمله استخرهای پرورش ماهی در استان مرکزی زیر نظر جهاد کشاوری است.
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید