ايجاد مناطق گردشگري مزارع ماهي در آذربايجان شرقي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

خبرگزاري فارس: سرپرست مديريت امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي از ايجاد مناطق گردشگري مزارع ماهي در شهرستان‌هاي استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان آذربايجان‌شرقي، محمد صمدزاده در نشست با فرماندار شهرستان ملكان گفت: اين مزارع در شهرستان‌هاي عجب‌شير، مراغه، اهر و ملكان ساخته مي‌شود.
وي هدف از اجراي طرح را افزايش تغذيه ماهي در خانواده‌ها ذكر كرد و اظهار داشت: در مزارع ياد شده، گردشگران ماهي را از مزارع پرورش ماهي صيد كرده و در همان محل با روش‌هاي پخت انواع ماهي نيز آشنا مي‌شوند.
صمدزاده با اشاره به اينكه توليد ماهي استان به طور متوسط در سال بيش از 3 هزار و 700 تن است، گفت: اين مقدار توليد تا پايان برنامه پنجم به بيش از دو برابر افزايش مي‌يابد.
وي مصرف سرانه ماهي را در آذربايجان شرقي بسيار پايين دانست و گفت: مصرف سرانه ماهي در استان چهار كيلوگرم بوده كه اين مقدار در كشور 7.5 كيلوگرم است.
سرپرست مديريت امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي همچنين بر ايجاد بازارچه‌هاي فروش ماهي تاكيد كرد و افزود: مردم با توجه به فصل تابستان و احتمال فاسد شدن ماهي‌ها آن را از فروشندگان دوره‌گرد نخرند.

دیدگاه خود را بیان کنید