سرانه مصرف ماهی در سیستان‌وبلوچستان کم است

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

سرانه مصرف ماهی در سیستان‌وبلوچستان کم است
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مصرف ماهی و دیگر آبزیان در بین خانواده های سیستانی و بلوچستانی از نرم کشوری بسیار کمتر است
شهرکی افزود: سرانه مصرف ماهی در استان، پنج کیلوگرم است.
وی بیان کرد: این میزان مصرف ماهی در مقایسه با تولید قابل توجه محصولات شیلاتی در سیستان‌وبلوچستان کم است.
شهرکی گفت: مصرف این ماده غذایی نقش بسزایی در کاهش بیماریهای قلبی دارد که باید مورد توجه مردم قرار گیرد
این متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: ماهی دارای مواد مغذی از جمله ویتامین‌های مختلف است و مصرف آن موجب رشد بهتر مغز، افزایش هوش و طول عمر شده و از پوسیدگی دندان و ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی و گواتر جلوگیری می‌کند.

وی از رسانه‌ها خواست تا مردم را بیشتر به مصرف ماهی تشویق کنند.

شهرکی گفت: پروتئین غذاهای دریایی پرارزش هستند و تاثیر بسزایی در سلامتی افراد دارند.

وی خاطرنشان کرد: غذاهای دریایی از منابع عمده انواع ویتامین به حساب می‌آیند که حیات ما بدون وجود آنها امکان‌پذیر نیست. بسیاری از غذاهای دریایی سرشار از انواع ویتامین‌های پرارزش هستند و این به خصوص در مورد ماهیانی که گوشت تیره دارند صدق می‌کند.

وی تاکید کرد: نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت یا بیماری انسان دارد. همان گونه که تغذیه صحیح می‌تواند انسان را از گزند بیماری‌ها مصون نگه دارد و سلامت انسان را تأمین کند، تغذیه نامناسب نیز می‌تواند موجب ابتلاء انسان به بسیاری از اختلالات ناگوار و مهلک شود.

شهرکی گفت: گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ها دارند، ماهی و آبزیان هستند. این مواد غذایی مفید که دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی هستند
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید