2 صیاد متخلف در تکاب دستگیر شدند

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
2 صیاد متخلف در تکاب دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب از دستگیری دو صیاد متخلف در این شهرستان خبر داد

محمد رضا صادقیان امروز در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تکاب حین گشت‌زنی و کنترل‌های منظم زیستگاه‌های آبی این شهرستان به دو نفر صیاد مشکوک شده و اقدام به تعقیب آنان کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تکاب پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز موفق به دستگیری این دو نفر صیاد متخلف شده و پس از تشکیل پرونده‌ آنان را به مقامات قضائی تحویل دادند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین دستگیری این افراد از آنان پنج رشته تور دامی غیر مجاز که توسط صیادان غیر مجاز در رودخانه ساروق نصب شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مسؤول به افزایش بارندگی در سال آبی گذشته اشاره کرد و از افزایش حجم آب در نهرها و رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این موضوع نوید افزایش تعداد ماهی‌ها و آبزیان را در زیستگاه‌های آبی این شهرستان می‌دهد.

صادقیان از تمام صیادان که قصد صید ماهی را در رودخانه‌های این شهرستان دارند خواست که از صید ماهی‌ها به دلیل فصل تخم‌ریزی ماهیان خودداری کنند.

وی از دوستداران طبیعت شهرستان تکاب درخواست کرد در صورت مشاهده شکار پرندگان و صید ماهیان در پشت مخزن سد ساروق شهرستان تکاب به صیادان و شکارچیان تذکر داده و در صورت بی‌اعتنایی آنان موضوع را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان گزارش دهند.

صادقیان به صیادان هشدار داد که هرگونه صید و نصب تور تله‌ای یا انتظاری جهت به دام انداختن آبزیان ممنوع بوده و محیط زیست نیز هیچ‌گونه مجوزی جهت صید در پشت مخزن سد صادر نکرده‌است.

وی گفت: سد ساروق تکاب جهت تامین اراضی کشاورزی این منطقه احداث شده است و علاوه بر این آب شرب و صنعت تکاب را تامین می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب در خصوص مساعد بودن زیستگاه‌های آبی و خاکی این شهرستان جهت مهاجرت پرندگان، گفت: شهرستان تکاب دارای انواع پرندگان، خزندگان و حیوانات از جمله قوچ میش است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید