سرانه مصرف ماهی در استان ایلام افزایش یافت

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

سرانه مصرف ماهی در استان ایلام افزایش یافت
مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: سرانه مصرف ماهی در استان ایلام افزایش یافته است.
فتاح الله سلیمانی اظهار داشت: در طی سالهای اخیر حدود 170 استخر پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در استان راه اندازی شده است و توسعه مراکز پرورش ماهی در استان ایلام به خصوص در روستاهای باعث اشتغازلزایی و افزایش تولیدات استان ایلام شده است.
سلیمانی افزود: با راه اندازی این تعداد استخر پرورش ماهی امسال میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان به بیش از شش هزار تن افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی برای ایجاد مجتمع‌های تولید ماهی در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته که با اجرای آن تحول بزرگی در زمینه تولید ماهی در استان ایلام روی می‌دهد.

این مسئول افزود: ظرفیت قابل توجهی برای تولید بیشتر آبزیان در استان در صورت صدور مجوز آبزی پروری در سدهای کرخه و سیمره از سوی وزارت نیرو وجود دارد.

این مسئول اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان ایلام با برنامه های مختلف قصد دارد مراکز پرورش ماهی به ویژه در کنار سدهای استان ار توسعه دهد چراکه این مهم باعث افزایش تولید و اشتغال در منطقه می شود.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در استان طی سالهای گذشته 250 گرم بوده است که امسال این میزان به حدود شش کیلوگرم رسیده است.

وی اضافه کرد: برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان برنامه های متعددی از قبیل فعالیت های تبلیغی ، اجرای کلاس های طبخ آبزیان و تهیه بروشور برنامه های رادیو و تلویزیونی انجام داده است
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید