نخستین کارخانه استاندارد تولید خوراک ماهی قزل‌آلا در اراک راه‌اندازی می‌شود

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

نخستین کارخانه استاندارد تولید خوراک ماهی قزل‌آلا در اراک راه‌اندازی می‌شود
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از راه‌اندازی نخستین کارخانه استاندارد تولید خوراک ماهی قزل‌آلا در اراک به روش اکسترودر در آینده‌ای نزدیک در اراک خبر داد
حسن اکبری در دوره آموزشی آشنایی با تغذیه ماهیان سردآبی در اراک اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید 5 هزار تن در سال در اراک به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تغذیه و خوراک، حدود 60 درصد از هزینه‌های تمام شده پرورش ماهی قزل‌آلا را به خود اختصاص داده است.
در این دوره آموزشی کارشناسان شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با مدیریت تغذیه ماهیان سردآبی آشنا شدند.
با توجه به نقش و اهمیت مدیریت تغذیه در پرورش ماهیان سردآبی یک دوره کلاس آموزشی یک روزه تحت عنوان مدیریت تغذیه ماهیان سردابی با همکاری سازمان نظام دامپزشکی استان با حضور کارشناسان شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت‌های تابعه شهرستان‌ها و همچنین کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این دوره که به صورت مشترک با بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی استان برگزار شد، نحوه نگهداری غذا، نحوه غذادهی، آشنایی با جیره نویسی و... توسط یکی از کارشناسان سازمان شیلات ایران به حاضرین در کلاس ارائه و با همکاری مرکز آموزش شهید بابایی شهرستان اراک آزمونی با توجه به کددار بودن دوره در پایان کلاس اخذ شد
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید