بیش از 7 هزار تن ماهی در کردستان توليد می شود

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۱ بازدید

بیش از 7 هزار تن ماهی در کردستان توليد می شود
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری پیش بینی می شود هفت هزار و 400 تن ماهی در کردستان توليد شود.
رحمان میرزایی اظهار داشت: کردستان در حوزه صيد و برداشت ماهي از مزارع و همچنين منابع آبي اين استان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و در صورت برنامه ريزي بهتر مي توان در اين بخش به جايگاه بهتري نيز دست يافت.
وی افزود: همچنین در بحث تولید ماهیان سردآبی در مزارع رتبه ششم را در کشور را دارد و این امر نشان از مستعد بودن استان کردستان در خصوص پرورش و تولید ماهی است
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: با تمامی این شرایط متاسفانه سرانه مصرف ماهی در استان نسبت به میانگین کشوری که هشت کیلو گرم است، سه کیلو گرم کمتر است و در همين راستا بايد فرهنگ سازي بهتري در سطح جامعه صورت گيرد.

میزایی با اشاره به این مطلب که منابع آبی استان وضعیت پرورش پنج میلیون قطعه بچه ماهی در سال را دارد، یادآور شد: انتظار می رود با تخصیص اعتبارات مناسب تا آخر آبان امسال همین تعداد بچه ماهی در آب های استان رها شود.

وی با اشاره به اشتغالزايي صورت گرفته در اين بخش ادامه داد: در حال حاضر حوزه صید و آبزی پرورش در استان کردستان برای هزار و 500 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مجتمع های آبی پالنگان کردستان، سیروان، قمچ و قای بيجار و 150 مزرعه پراکنده مهمترین منابع آبی برای پرورش ماهی در کردستان هستند.

میرزایی اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیون قطعه ماهی زینتی در استان کردستان تولید می شود که حدود 70 درصد آن به خارج از کشور صادر می شود.

وی در پايان سخنان خود افزود: از مزایای پرورش ماهی زینتی ایجاد اشتغال به ازای هر پنجاه کیلو برای دو نفر قابلیت صادرات و پرورش با ساده ترین امکانات است
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید