اختصاص 8 میلیارد تومان برای احداث بندر ماهیگیری در شمال

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات کشور از اختصاص 8 میلیارد تومان برای احداث بندر ماهیگیری شمال کشور در شهرستان بابلسر خبر داد

خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا رازقی ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین بازار ماهی فروشان کشور در ساری با اشاره به اقدامات مسئولان مازندران برای بهره‌برداری مناسب از مواهب طبیعی اظهار داشت: فرهنگ مناسب مردم مازندران در حفظ منابع دریایی زبانزد خاص وعام است.
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به رهاسازی 20 میلیون قطعه ماهی در دریا برای غنی‌سازی منابع دریایی تصریح کرد: رهاسازی و همکاری با مسئولان برای بهره‌برداری به موقع از دریا نشان از فهم بالای صیادان استان مازندران دارد.
وی با اعلام حمایت سازمان شیلات کشور برای فرآیند تبدیل ماهی‌ها صید شده، خاطرنشان کرد: باید چرخه مناسبی از تولید، تکثیر و فرآوری در صنعت تولید ماهی ایجاد شود و جایگاه اشتغاال نیز در این عرصه به خوبی تعریف شود.
این مسئول توجه به بازار ماهی و زمینه فروش ماهی در عرصه‌های بین‌المللی را بسیار حائز اهمیت خواند و یادآور شد: باید سامانه بزرگ صادرات ماهی در کشور ایجاد کنیم.
رازقی با اشاره به استعداد مناسب مازندران در تولید ماهی گرم و سرد آبی خاطرنشان کرد: بحث پرورش ماهی در قفس نیز مدتی است که در مازندران مود توجه قرار گرفت و استقبال مناسبی از تولید این ماهی در استان شده است.
وی با اعلام اینکه استفاده از غذا‌های آبزی در بین مردم ما بسیار مناسب است، یادآور شد: باید از قابلیت‌های بالای مازندران در تولید ماهیان به خوبی بهره برداری کنیم.
رازقی در ادامه از اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومانی برای احداث بندر ماهیگیری در بابلسر خبر داد و یادآور شد: علمیات اجرایی این بندر بزودی در این شهر آغاز می‌شود.
رئیس سازمان شیلات کشور در پایان قول مساعد برای ایجاد کارخانه یخ‌سازی و ارائه تسهیلات کم بهره برای تکمیل بازار ماهی فروشان ساری را دستاورد این سفر خود به مازندران اعلام کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید