مرگ و میر ماهیان در بالیقلو اردبیل نگرانی‌ها را دامن زد

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

مرگ و میر ماهیان در بالیقلو اردبیل نگرانی‌ها را دامن زد
رودخانه بالیقلو که از وسط شهر اردبیل می‌گذرد این روزها با مرگ و میر ماهیان خود اسباب نگرانی را فراهم کرده که می‌طلبد با تدبیر مناسب در این زمینه همه به فکر باشیم.
این رودخانه که وضعیتی به ظاهر آراسته‌تر پیدا کرده اما مرگ و میر ماهیان این روزها اسباب دغدغه و نگرانی شده تا در کنار رشد جلبک‌های سبز رنگ حیات این رودخانه را به خطر بیندازد.
این رودخانه که به خاطر تعدد و زیادی ماهیان به نام بالیقلو (رودخانه ماهی) معروف است این روزها در واپسین حیات جاری خود شاهد مرگ و میر ماهیانی است که همه را نگران کرده و همه به این فکر هستند تا راه چاره‌ای برای آن پیدا کنند
شهرداری اردبیل چند سالی است نسبت به ساماندهی رودخانه بالیقلو و زدودن جلبک‌ها از داخل آن با رهاسازی ماهیان کپور از جنس لجن‌خوار اقدام کرده و در سال گذشته بیش از 3 هزار قطعه رهاسازی شده ولی به نظر می‌رسد این مشکل همچنان پابرجاست.

وضعیت ظاهری، کدورت بالای آب، پایین بودن کیفیت آب در رودخانه و همچنین جاری نبودن آب و راکد شدن آن سبب رشد باکتری‌هایی شده که حیات این رودخانه را واقعاً به خطر انداخته به طوری که با وجود تلاش شیلات، شهرداری و محیط زیست همچنان مرگ و میر ماهیان این رودخانه که به شکل وسیع اتفاق افتاده دغدغه‌ها را بالا برده که در این زمینه باید چاره‌جویی حقیقی انجام شود.

وجود آب زلال با ماهی‌های سرحال نماد زیبایی رودخانه بالیقلوست که به سلامت محیط زیست نیز کمک می‌کند و بیش از هر زمان دیگر زمینه مطلوبیت این فعالیت‌ها را بالا می‌برد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید