اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت در هرمزگان

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت در هرمزگان
خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، قدرت میرزاده در جمع خبرنگاران پیرامون مباحث مطرح‌شده درخصوص فعالیت 30فروند نج صیادی غیرمجاز در آبهای شرقی استان، اظهار کرد: درحال حاضر شناورهایی که اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند، عمدتا شناورهایی هستند که اصلا پروانه و شماره ثبت صیادی ندارند.
وی با بیان اینکه این شناورها ممکن است علاوه بر صید غیرمجاز فعالیت‌های غیرقانونی دیگری نیز داشته باشند، افزود: صید غیرمجاز خیانت به نسل آینده و نابودکننده ذخایر آبزیان است.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه صید و صیادی غیرمجاز از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید است، گفت: اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت از سوی اداره کل شیلات و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان و توجیه پیامدهای ناشی از صید غیرمجاز برای صیادان از اهم اقدامات در این راستا است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با تاکید براینکه نباید از شیلات انتظار داشت که بر رفتار تمامی شناورها نظارت داشته باشد، تاکید کرد: این نهاد متولی این امر نیست و توان آن را هم ندارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: مقابله با ورود چندین شناور به آبهای سیریک و اقدام آنها به صید غیرمجاز، باید از طریق متولیان امر انجام شود.
میرزاده اظهار کرد: راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای مقابله با صید غیرمجاز، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و دستگاه‌های ذی‌ربط جهت برخورد با متخلفان بخشی از اقدامات این اداره کل در زمینه ساماندهی خانواده صید و صیادی است.
وی در عین حال گفت: شیلات به لحاظ قانونی می‌توانند مجوز صید آنها را ابطال کند و این در حالی است که آنها نه تنها مجوز صید ندارند، بلکه مجاز به این کار هم نیستند.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به تلاش قابل تقدیر ماموران یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان، خاطرنشان کرد: توانایی و بضاعت شیلات هرمزگان و یگان حفاظت از منابع آبزیان در همین حد است و مقابله با صید غیرمجاز و شناورهای غیر بومی نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان استان است.
میرزاده با تاکید براینکه حفاظت از مرزهای آبی و خاکی متولیان خاص خود را دارد، بیان کرد: جلوگیری از ورود شناورها به آبهای استان در حیطه وظایف شیلات نیست.
این مقام مسئول با اشاره به برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی صیادان و تجهیزات و شناورهای آنان، افزود: صدور مجوز و ساماندهی بیش از 4هزار فروند شناور صیادی و 28 هزار نفر از جامعه صیادی، ایجاد 22 بندر پشتیبانی به منظور تمرکز صیادان و تسهیل خدمات رسانی به صیادان بخشی از این اقدامات است.
به گزارش تسنیم در روزهای گذشته فرماندار شهرستان سیریک که یکی از شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان است، از ورود 30فروند شناور صیادی غیرمجاز به آبهای این منطقه خبر داده و از این موضوع گلایه کرده بود

دیدگاه خود را بیان کنید