مطالعه و رایزنی جهت ایجاد منطقه آزاد شیلات در سیاهکوه اردکان آغاز شد

چهار‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مطالعه و رایزنی جهت ایجاد منطقه آزاد شیلات در سیاهکوه اردکان آغاز شد
گزارش روز سه شنبه ایرنا، جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان اردکان، مدیرکل جهادکشاورزی استان، مدیرکل آب منطقه ای و مسئولان این ادارات در شهرستان اردکان،دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سرمایه گذاران راه اندازی طرح منطقه آزاد شیلات اردکان که در محل فرمانداری برگزار شد ، مطالعه و رایزنی برای عملیاتی شدن این پروژه بزرگ که برای اولین بار در شهرستان اردکان اجرا خواهد شد آغاز شد.

ˈ احمد کمالیˈ فرماندار اردکان با اشاره به اجرای طرح منطقه آزاد شیلات بعنوان یک پروژه دانش بنیان که منافع بسیار زیادی را برای شهرستان اردکان و استان یزد به دنبال خواهد داشت گفت:با توجه به فراهم بودن زیر ساختهای لازم برای این پروژه در اردکان اجرای این طرح شیلات بعنوان یک صنعت درآمد زا و در عین حال بدون آلودگی که به نوعی ارتباط موثر بین صنعت کشاورزی و شیلات فراهم خواهد نمود برای اردکان بسیار حائز اهمیت می باشد بنابراین همه مسئولان درسطح شهرستان و استان بایستی برای عملیاتی شدن آن در اسرع وقت همت لازم را معطوف سازند.

ˈ سجادی پور ˈ مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد نیز با مد نظر قرار دادن توجیه اقتصادی فوق العاده بالای این طرح و تخصص سرمایه گذارانی که در این عرصه آمادگی خود را اعلام نموده اند افزود: امیدوارم با استفاده حداکثری از ظرفیت موجود درمنطقه این طرح مشمول مرور زمان قرار نگیرد وپس از فراهم شدن امکانات لازم نسبت به کلید خوردن آن در شهرستان اردکان اقدام شود.

در ادامه ˈغفوری ˈمدیرکل آب منطقه ای استان ضمن ارائه توضیحات پیرامون میزان آب مورد نیاز تخصیصی برای این پروژه خواستار ارائه کامل طرح جهت تعیین نیاز و تامین آب در مرحله بعدی شد.

سرمایه گذاران این پروژه ضمن تقدیر از حسن نیت و عنایت ˈ تابشˈنماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از فرماندار اردکان بخاطر تشکیل این جلسه و اخذ هماهنگی های لازم تشکر کردند.

طرح احداث منطقه آزاد شیلات اردکان با استفاده از دانش فنی روز و با دراختیار گرفتن برترین تکنولوژی های موجود در دنیا برای نخستین بار در اردکان اجرا خواهد شد.

در این طرح یک مجتمع بزرگ شیلاتی خاص شامل مزارع پرورش ماهی تیلا پیا با ظرفیت 160 تن در هکتار، واحد تکثیر و تولید 20 میلیون لاروی ، واحد فراوری ،فیله زنی و بسته بندی ماهی مطابق با ظرفیت تولید، سردخانه 350 تنی، واحد تولید مکانیزه غذا و مکمل های آبزیان و در نهایت ایجاد امکانات حمل و نقل و توزیع و بخش محصولات تولیدی در یکی از نقاط مناسب کشور می باشد.

اجرای این طرح از طریق استفاده از پس اب و فاضلاب حوضچه های پرورش ماهی برای توسعه بخش کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک نیز کمک شایانی خواهد نمود.

دیدگاه خود را بیان کنید