سرانه مصرف ماهی در اردبیل 9 کیلوگرم است

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

سرانه مصرف ماهی در اردبیل 9 کیلوگرم است
واعظی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در مصرف ماهی از استان‌های پیشرو در کشور است به طوری که در بین استان‌های غیر ساحلی رتبه سوم را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با کارهای مناسب تبلیغی و فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان به شدت افزایش یافته است، گفت: با توجه به تولید انواع آبزیان و قیمت مناسب آن مصرف ماهی در استان اردبیل افزایش یافته و به وضعیت مطلوبی رسیده است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل به فصل برداشت ماهیان اعم از سردآبی و گرمابی اشاره کرد و افزود: برداشت ماهی از 350 مزرعه پرورش ماهی در استان اردبیل آغاز شده و عرضه آن به تدریج به بازار در حال انجام است.
واعظی از پیش‌بینی تولید 3 هزار و 800 تن برای امسال خبر داد و گفت: این میزان افزایش چشمگیری داشته به طوری که با تلاش تولیدکنندگان میزان تولید آبزیان در استان اردبیل تا پایان امسال پیش از 5 هزار تن برآورد شده است.
وی تصریح کرد: برآورد ما بر این است تا نیمی از این تولیدات مربوط به ماهیان سردآبی و نیم دیگر مربوط به آبزیان گرمابی باشد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل به مرغوبیت و بازار‌پسندی تولید ماهی‌های گرمابی اشاره کرد و ادامه داد: پرورش ماهی ارزش افزوده خوبی برای تولیدکنندگان به همراه دارد که 40 تا 50 درصد سود نصیب پروش‌دهندگان انواع ماهی سردآبی و گرمابی می‌شود.
واعظی بیان داشت: برداشت ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل با توجه به تخمریزی که در فروردین و اردیبهشت ماه انجام شد تا پایان سال ادامه دارد

دیدگاه خود را بیان کنید