یکهزار نفر در همدان فعالیت ماهیگیری دارند

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید


سیستانیˈ روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: امسال به دلیل کمبود آب در همدان، ماهیگیران همدانی اغلب برای پرداختن به این رشته به مناطق آبی استان کردستان عزیمت داشته اند.

وی تاکید کرد: اغلب ماهیگیران همدانی که تحت پوشش کمیته ماهیگیری هستند، هرگز اقدام به صید و شکار ماهی نمی کنند و رهاسازی ماهی ها در آب مورد تاکید همگان است.

وی خاطرنشان کرد: همدان از استان های فعال در امور ماهیگیری است و گرایش مردم این استان به این رشته ورزشی که باعث تقویت روان و پیشگیری از ضعف اعصاب و استرس شهر نشینی می شود، زیاد است.

سیستانی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 30 رکورددار ماهیگیری در همدان هستند که به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنند و این مهم نشان از تجربه بالای استان همدان در جایگاه ماهیگیری کشور دارد.

وی در ادامه بیان داشت: امسال قصد میزبانی مسابقات ماهیگیری کشور را در همدان داشتیم اما به دلیل کمبود آب و سرمای زودهنگام، به رغم آمادگی مناسب موفق به برگزاری این رقابت آرام و در عین حال جذاب نشدیم.

رییس کمیته ماهیگیری هیات ورزش های همگانی همدان با اشاره به اینکه صید ماهی با داشتن مجوز قانونی است، خاطرنشان کرد: از تمامی ماهیگیران ورزشکار خواسته ایم که رهاسازی ماهی پس از شکار را مورد توجه قرار بدهند اما در صورت صید هم باید مجوز قانونی داشته باشند.

وی یادآور شد: سازمان محیط ریست مسوول صدور مجوز است که برای هر قلاب سه تا پنج قطعه صید ماهی منظور می شود

دیدگاه خود را بیان کنید