ساخت اسکله بندر لاور ساحلی بوشهر ضروری است

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


ایرنا : حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی، روز شنبه در نشستی در این زمینه افزود: گمرک بندر لاور ساحلی بیش از100 سال قدمت داشته و یکی ازقدیمی ترین گمرک ها در استان بوشهروحتی جنوب کشور بوده است که دراوایل انقلاب به دلایل مختلف ازجمله نداشتن موج شکن، اسکله مناسب و ساختمان وانبارگمرک تعطیل شده بود.

وی اضافه کرد: با تلاش مسوولان وقت وپیگری های انجام شده درچندسال گذشته با استفاده از اعتبارات ملی واستانی کار موج شکن در مراحل پایانی است و ساختمان و انبارگمرک که از مصوبات سفر های استانی دولت سابق بوده نیز 100 درصد تکمیل شده اما برای راه اندازی گمرک نیاز به احداث اسکله است.

پورفاطمی گفت:دوسال پیش برای احداث اسکله و راه اندازی و استفاده ازموج شکن وافتتاح گمرک، مسوولان ادارات کل بنادرو دریانوردی، شیلات و گمرک تصمیم هایی در زمینه گمرک واسکله بندر لاور گرفته و مقررشد دستگاه های اجرایی مانند شیلات و بنادر و دریا نوردی دراین زمینه اقداماتی انجام دهند ولی آن مصوبات پبگیری واجرایی نشد و تاکنون هیچ کاری انجام نداده اند.

وی بیان کرد: راه اندازی موج شکن واسکله بندر لاورساحلی و گمرک با توجه به سابقه دیرینه ای که دارد می توند سبب شکوفایی اقتصادی و رونق وتوسعه منطقه ساحلی شهرستان دشتی و اشتغال زیی بالایی دراین شهرستان شود.

پور فاطمی گفت: اکنون بیش از100 قایق صیادی با بیش از500 نفر صیاد از روستاهای ساحلی شهرستان دشی مانند گلستان، کبگان، زیارت و کردوان ها از بندرلاور ساحلی برای صید استفاده می کنند که با توجه به پرشدن موج شکن قدیم و نبود امکان استفاده از موج شکن جدید به دلیل نداشتن اسکله با مشکلات فراوان مواجه هستند.

وی گفت:کم توجهی وپیگیری جدی مسوولان استان بوشهر و محلی باعث ناتمام ماندن اسکله و موج شکن وبه تبع آن نبود امکان استفاده از گمرک بندرلاور سحلی شهرستان دشتی شده است.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس خواستارتوجه بیشتر وجدی مسوولان استان بوشهر و شهرستان دشتی برای تسریع درراه اندازی گمرک واسکله بندر لاور ساحلی شد.

بندر لاور ساحلی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است

دیدگاه خود را بیان کنید