ظرفيت توليد محصولات شيلاتي ايران 6 ميليون تن است

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


واحد مرکزی خبر:مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر، پرورش و صادرت آبزیان
با بیان این که بیش از 3 هزار و 200 کیلومتر نوار ساحلی در کشور داریم ، گفت: ظرفیت بالقوه تولید آبزیان و محصولات شیلاتی کشور 6 میلیون تن در سال است.
ارسلان قاسمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : تولید محصولات آبزیان کشور به بیش از 700 هزار تن در سال رسیده است که اگر از همه ظرفیت ها استفاده کنیم به راحتی می توانیم سریع تر از هدف سند چشم انداز بیست ساله هم
عبور و حماسه اقتصادی را در این حوزه خلق کنیم.
وی افزود: 95 درصد محصولات آبزی و شیلاتی در کشور ما از محصولات ارگانیک است و در سطح دنیا بالاترین کیفیت و بیشترین مرغوبیت را دارد.
قاسمی گفت: میزان تولید آبزیان در آب های آزاد کشور در سال ها 80 تا 90 از 322 هزار تن به 412 هزار تن افزایش یافته و میزان آبزی پروری از 40 هزار تن به 285 هزار تن افزایش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر، پرورش و صادرت آبزیان
گفت: در ایران ظرفیت 180 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو وجود دارد.
قاسمی افزود : با ایجاد شرایط مناسب بخش خصوصی می تواند تا پایان برنامه پنجم توسعه 3 میلیون تن محصول شیلاتی تولید کند.
وی آبزی پروری را فقط مختص به تولید ماهی ندانست و گفت: در جنوب و دریای عمان می توان پرورش گیاهان دریایی و صدف ماهیان را با هدف تولید صدف خوراکی برای صادرات و مروارید پرورش داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرت آبزیان گفت : مصرف سرانه آبزیان در کشور6.5 کیلوگرم و در دنیا 16 کیلوگرم است و حتی در کشورهایی مانند آمریکا به 100 کیلوگرم هم می رسد

دیدگاه خود را بیان کنید