تولید سالانه 266 تن ماهی در شهرستان خدابنده

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

تولید سالانه 266 تن ماهی در شهرستان خدابنده
عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهرستان خدابنده با بیش از 55 مزرعه پرورش شیلات این حجم از تولید ماهی را در سال به دست می‌آورد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلات شهرستان خدابنده تاکید کرد: این شهرستان در این بخش فعالیت‌های خوبی داشته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ وسعت مراتع دارای 150 هزار هکتار است، یادآور شد: اراضی قابل کشت این شهرستان بالغ بر 306 هزار هکتار برآورد شده است.
وی به اراضی دیم و آبی خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 275 هزار هکتار از اراضی شهرستان دیم و 30 هزار و 500 هکتار نیز اراضی آبی است.
عیوضی خدابنده را دارای ظرفیت‌های مناسب در بخش‌های مختلف کشاورزی عنوان کرد و گفت: خدابنده در بخش دام دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه خدابنده در بخش دام سنگین دارای 3 هزار و 560 راس دام است، افزود: همچنین این شهرستان دارای بیش از 60 هزار دام سبک است.
وی شهرستان خدابنده را دارای محصولات شاخص در سطح استان عنوان کرد و افزود: از محصولات و تولیدات شاخص این شهرستان می‌توان به تولید محصولات گندم و سیب‌زمینی اشاره کرد.
عیوضی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در میزان تولید گندم جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: تولید و سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خدابنده مناسب است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین میزان تولید سیب زمینی را مناسب دانست و تاکید کرد: این شهرستان در کاشت و برداشت این محصول نیز عملکرد خوبی داشته است.
وی انگور را از دیگر محصولات خوب شهرستان خدابنده عنوان کرد و ادامه داد: این محصول باغی یکی از محصولات مهم تولیدی در این بخش است.
عیوضی توسعه تولید محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده را مهم دانست و گفت: توسعه کشت و تولید محصولات مورد تاکید قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید