پرورش ماهیان زینتی در گیلان 135 فرصت شغلی ایجاد کرده است

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


پرورش ماهیان زینتی در گیلان 135 فرصت شغلی ایجاد کرده است و به ازای پرورش هر 50 هزار قطعه ماهی تزئینی، 2 شغل ایجاد می‌شود
سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، با بیان این مطلب گفت: تولید ماهیان زینتی در گیلان امسال 30 درصد بیشتر از سال گذشته است.
وی ادامه داد: کارگاه‌های تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی در گیلان گونه‌های مختلفی از ماهیان شامل آنجل، اسکار، گوپی، گورامی، گلدفیش، مولی، تایگر، کت فیش، تترا و سچیلاید و... را پرورش می‌دهند.
وی افزود: اداره‌کل شیلات گیلان با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این استان و وجود دانش آموختگان بیکار رشته‌های شیلاتی، از طرح افزایش کارگاه‌های تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی استقبال می‌کند.
وی با بیان اینکه پرورش ماهیان تزئینی با توجه به حساسیت زیاد این‌گونه از ماهیان به تغییرات محیطی و غذایی، به دانش تخصصی نیاز دارد، گفت: دانش‌آموختگان رشته‌های شیلاتی، باتوجه به برخورداری از دانش در این کار بسیار موفق‌تر خواهند بود.
حجت سعیدی افزود: گیلان 14 مزرعه پرورش ماهیان زینتی دارد و 60 درصد ماهیان زینتی تولید گیلان در آستانه اشرفیه پرورش داده می‌شود.
وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در گیلان 135 فرصت شغلی ایجاد کرده است و به ازای پرورش هر 50 هزار قطعه ماهی تزئینی، 2 شغل ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تولید ماهیان آکواریومی در گیلان با توجه به نقشی که این کار می‌تواند در فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان بیکار به ویژه رشته‌های شیلاتی داشته باشد و درآمدهای اقتصادی استان را افزایش دهد، در صورت برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی جامع می‌تواند راهی برای جبران کاستی‌های موجود در این زمینه باشد و با توجه به امکان صادرات ماهیان آکواریومی از گیلان به اکثر کشورهای حاشیه‌ی خزر در صورت افزایش تولید این گونه از ماهیان در گیلان می‌توان گام‌های بلندتری را در عرصه صادراتی این محصولات ارزشمند برداشت

دیدگاه خود را بیان کنید