ساخت بزرگترین مرکز پرورش مرواید سیاه در دریای مازندران

چهار‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

ساخت بزرگترین مرکز پرورش مرواید سیاه در دریای مازندران
مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در منطقه چپکرود جویبار مازندران ساخته خواهد شد
حبیب نژادافزود: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و دارا بودن ظرفیت خاص توسعه ، پیش بینی می شود امسال 85 هزار تن محصول تولید شود که بالغ بر 35 میلیون دلار از آن در برنامه صادرات اداره کل شیلات قرار دارد.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: در حال حاضر تولید ماهیان زینتی بالای 5 و دو دهم میلیون قطعه است و زیرساختهای مجتمع 5 میلیون قطعه ای ماهیان زینتی در شهرستان بابلسر فراهم شده تا پس از بهره برداری در اختیار فارغ التحصیلان شیلات قرارگیرد.
حبیب نژاد با بیان اینکه مازندران هزار و 100 فارغ التحصیل شیلات دارد، افزود: از این تعداد 480 نفر در بخش های مختلف شیلاتی فعال و 100 نفر هم پروانه تأسیس واحدهای تولیدی را دریافت کردند.
مدیر کل شیلات استان با تأکید بر آموزش و ترویج روش های نوین آبزی پروری، صیادی و ارائه الگوهای جدید از پرورش ماهی آزاد دریای خزر خبر داد و افزود : استحصال 382 کیلو خاویار از ماهیان پرورشی به کشورهای فرانسه، آلمان و امارات صادر شد .
حبیب نژاد از نزدیک با مزرعه داران ماهی در شهرستان قائم شهر دیدار و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت.
وی با اشاره به توجیه اقتصادی بالای پرورش ماهیان زینتی و برگشت سرمایه بسیار بالا به فارغ التحصیلان شیلات توصیه کرد تا بصورت خانگی یا ایجاد واحدهای کوچک به پرورش ماهیان زینتی مبادرت کنند که درآمد قابل توجهی راکسب خواهند کرد

دیدگاه خود را بیان کنید