روی آوردن کشاورزان ریگانی به پرورش ماهیان گرمابی

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

روی آوردن کشاورزان ریگانی به پرورش ماهیان گرمابی
جلالی"، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام این خبر گفت: امیدواریم در سالی که به نام سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، بتوانیم به این شعار جامه عمل بپوشانیم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: کشاورزان ریگانی در اقدامی خودجوش به پرورش ماهیان گرمابی روی آوردند که با این اقدام اقتصاد شهرستان متحول می‌شود
جلالی اظهار کرد: یکی از مشکلات توسعه آبزی‌پروری به ویژه ماهیان گرمابی در شرق استان کرمان کمبود بچه‌ماهی بود که علاقمندان به پرورش ماهیان گرمابی بایستی از شمال کشور یا زابل و جیرفت این بچه ماهی را تامین می‌کردند.
وی افزود: با همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همکاری مدیریت شیلات استان کرمان و همکارانمان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان موفق شدیم تا استخر حد واسط در روستای گروه سلمان‌رستم‌آباد و گنبکی راه‌اندازی کنیم که دارای حدود دو میلیون لارو، آمور و کپور است و با استقبال خوب کشاورزان روبه‌رو شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان تصریح کرد: دو سال قبل رهاسازی این ماهیان با کارشناسی کارشناسان مجرب شیلات استان کرمان و شهرستان ریگان انجام گرفت و درصدد هستیم که با مراقبت و کارشناسی این لاروها در آینده‌ای نزدیک نیاز استان کرمان را تامین کنیم.
جلالی گفت: تاکنون 13 استخر پرورش ماهی در شهرستان ریگان احداث شده است که تعداد شش استخر یک هکتاری و بقیه در ابعاد کوچک‌تر احداث شدند.
وی افزود: کشاورزان ریگانی در اقدامی خودجوش به پرورش ماهیان گرمابی روی آوردند که با این اقدام اقتصاد شهرستان متحول می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان خاطر‌نشان کرد: برای احداث استخرهای پرورش ماهی تاکنون 3 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است و در صورت استقبال این تسهیلات افزایش می‌یابد

دیدگاه خود را بیان کنید