تاکید رییس شیلات رودسر بر ساماندهی بازار ماهی فروشان

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

تاکید رییس شیلات رودسر بر ساماندهی بازار ماهی فروشان
قربان نیا ˈ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، وجود جایگاه و پایانه استاندارد برای توزیع آبزیان در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: لازم است با ایجاد هماهنگی های لازم شهرستانی و رفع مشکلات پیش رو در خصوص انتقال زمین شهرداری در قالب تفاهمنامه های همکاری با مجری طرح مورد پیگیری واقع شود.

وی اضافه کرد: برغم تلاش های انجام گرفته از سوی فرمانداری رودسر و اداره کل شیلات گیلان سال گذشته 20میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این پروژه مصوب شد اما ساخت پروژه بازار جدید ماهی به دلیل عدم حصول توافق نهایی بین شهرداری و مجری طرح بلاتکلیف باقی مانده است.

قربان نیا یادآور شد: پروژه احداث بازار ماهی در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر در محور کمربندی رودسر از سال 83بر اساس مصوبه شورای شهرآغاز و 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس اداره شیلات رودسر احداث بازار ماهی را در این شهرستان در تجمیع ماهی فروشان و نیز عرضه بهداشتی ماهی بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین از صید بیش از 90تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت: از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تاکنون 90تن انواع ماهی شامل سفید ،کفال و سایر گونه ها در این شهرستان صید شده است.

قربان نیا افزود: این میزان صید از سوی 13شرکت تعاونی پره صیادی با 950مرحله پره کشی و با فعالیت یک هزار صیاد صورت گرفته است.

وی ارزش ریالی این میزان صید را بالغ بر 10میلیارد ریال اعلام کرد.

شهرستان رودسر در شرق مرکز گیلان 45کیلومتر نوار ساحلی دارد

دیدگاه خود را بیان کنید