آخرین محموله میگوی پرورشی گمیشان در استان گلستان صادر شد

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


پاسندیˈ روز پنجشنبه اظهار کرد: این محموله به کشورهای اسپانیا و ایتالیا صادر شد.

وی با بیان این که اولین محموله میگوی پرورشی گمیشان با ظرفیت یک صد تن در مهرماه به کشورهای آسیای شرقی صادر شد، افزود: دومین محموله نیز با همین ظرفیت به کشورهای ویتنام، چین و کره صادر شد.

وی گفت: تولید میگوی پرورشی در سایت پرورش میگوی گمیشان امسال تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان گلستان از اول خرداد با ذخیره سازی 29 میلیون قطعه بچه میگو در 12 مزرعه به مساحت مفید 5/166 هکتار شروع شد و پس از 140 روز پرورش به مرحله صید رسید.

وی افزود: امسال 304 تن میگوی پرورشی تولید و پس از صید به مراکز عمل آوری انتقال داده شده که ارزش اقتصادی میگوی تولیدی استان 42 میلیارد ریال است.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان این که مصرف داخلی استان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: 54 تن میگو برای مصارف داخلی در اختیار مردم استان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران پیش بینی می شود در سال آینده 600 تن میگو تولید شود.

پاسندی افزود: توسعه سایت میگوی گمیشان نقش محوری در ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید و صادرات غیرنفتی خواهد داشت و هر 15 کیلوگرم میگو، معادل یک بشکه نفت ارزآوری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده با حمایت دولت و سرمایه گذاران، با استفاده از آب دریا و اراضی کم بازده شمال گمیشان، استان گلستان به قطب تولید میگو در کشور تبدیل شود

دیدگاه خود را بیان کنید