پیش‌بینی تولید 10 هزار تن آبزیان در جنوب کرمان

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

پیش‌بینی تولید 10 هزار تن آبزیان در جنوب کرمان
آیین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به وضعیت آبزی‌پروری در این منطقه، اظهار داشت: جنوب کرمان با دارا بودن، مناطق گرمسیری و سردسیری و آب و هوایی نسبتا معتدل در تمام طول سال یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش ماهیان گرمابی و سردابی است.
وی افزود: در مناطق گرمسیری جنوب کرمان در طول سال برای پرورش ماهی در دو نوبت می‌توان اقدام کرد، دوره نخست از اواخر اسفند یا فروردین ماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان یا آذر ماه ادامه دارد که در این دو دوره پرورش‌دهندگان اقدام به پرورش ماهیان گرمابی می‌کنند.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه دوره دوم از اواخر آذر ماه آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه دارد که در این دوره پرورش ماهی بیشتر شامل ماهیان سردابی است، تصریح کرد: وجود قنات‌های پرآب، چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق، سدهای خاکی فراوان، آب‌بندان‌های متعدد و بیش از 2 هزار باب استخرهای ذخیره آب کشاورزی مقام نخست پرورش ماهیان گرمابی استان را به جنوب کرمان اختصاص داده است.
آیین خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، جنوب کرمان یکی از مناطق مستعد برای پرورش ماهی «تیلاپیا» است که در حال حاضر پیگیر اقدام‌ ابتدایی برای مطالعه زیست محیطی منطقه هستیم.
وی اضافه کرد: در راستای رسیدن به جایگاه بالایی در کشور در زمینه تولید آبزیان در منطقه فعالیت‌های ترویجی و آموزش کشاورزان برای پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره و همچنین حمایت از پرورش دهندگان و ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای احداث مزارع پرورشی انجام شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: همچنین در این راستا اقداماتی مانند ماهی‌دار کردن کانال‌ها و بندهای خاکی، پرورش ماهی در قفس پشت سد جیرفت و بندهای خاکی و سیمانی، احداث مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و سایر آبزیان، احداث مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان انجام شده است.
آیین در پایان متذکر شد: با انجام این اقدام‌ها پیش‌بینی می‌شود به تولید بیش از 10 هزار تن انواع آبزیان در منطقه برسیم

دیدگاه خود را بیان کنید