صيد حدود 64 هزار کيلوگرم ماهي استخواني از سواحل درياي خزر

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صيد حدود 64 هزار کيلوگرم ماهي استخواني از سواحل درياي خزر
واحد مرکزی خبر:63 هزار و 960 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی از ابتدای سال تاکنون از سواحل دریای خزر در گلستان صید شده است .
معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان امروز گفت : بیش از 48 هزار و 597 کیلوگرم کفال ، 11 هزار و 138 کیلوگرم سفید ، سه هزار و 573 کیلوگرم کپور و بقیه کُلمه بوده است .
یحیایی افزود : صید ماهیان از خزر ، امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21 درصد کمتر شده است .
یحیایی آسیب دیدگی ذخایر ماهیان دریا به سبب برداشت غیر مجاز توسط صیادان قاچاق و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی را از عوامل کاهش صید امسال دانست.
وی همچنین گفت : ماموران اداره کل شیلات و یگان حفاظت از آبزیان گلستان برای حفاظت از ذخایر طبیعی دریا و جلوگیری از صید غیر مجاز شبانه روز در دریا عملیات گشت زنی انجام می دهند .
یحیایی افزود : بیش از یک هزار صیاد عضو 18 تعاونی صیادی تا نیمه فروردین سال آینده مجازند تورهای ماهیگیری را در خزر بگسترانند .
یحیایی افزود : خرداد و تیر امسال 38 میلیون و 347 هزار قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی ( کپور - کلمه و سفید ) برای بازسازی ذخایر ماهی استخوانی در خزر رها شده بود .
دریای خزر در استان گلستان حدود 100 کیلومتر نوار ساحلی دارد و سفید ، کفال ، کپور و کلمه از عمده ماهیان استخوانی خزر هستند

دیدگاه خود را بیان کنید