صدور مجوز برای نخستین کشتی ایرانی صید فانوس ماهیان

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «قدرت میرزاده» با بیان این‌که آب‌های عمیق دریای عمان و منطقه‌ی انحصاری اقتصادی حوزه‌ی دریا مکران(منطقه غرب دریای عمان) ذخایر مناسب و قابل برداشتی از ماهیان صنعتی به‌ویژه فانوس ماهیان دارد، گفت: کشتی صیادی «اطلس خرمشهر» توسط بخش خصوصی و با همکاری شیلات خریداری و به‌منظور بهره‌برداری مطلوب‌تر از پتانسیل ویژه‌ی فانوس ماهیان در هرمزگان به‌ویژه منطقه‌ی یاد شده به‌کارگیری شد
مدیرکل شیلات هرمزگان از صدور مجوز صید برای نخستین کشتی صید فانوس ماهیان با مالکیت کاملاً ایرانی در آب‌های هرمزگان خبر داد
وی با بیان این‌که شناور یاد شده بیش از 42 متر طول، 9 متر عرض و 1900 اسب بخار قدرت دارد، افزود: شناور یاد شده با سه تونل انجماد، ظرفیت سردخانه‌ای و نگهداری بیش از 300 تن دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: سالن عمل‌آوری مجهز به دستگاه شست‌وشوی ماهی، سورت جداکننده ضایعات ماهی است و کنترل همه‌ی بخش‌ها از کابین فرماندهی و عدم نیاز به نفرات بر روی دکل از دیگر مزایا و امکانات این شناور است.
میرزاده تصریح کرد: ایجاد اشتغال، تامین نهاده‌های مورد نیاز در بخش‌های فرآوری و پودر ماهی، ارتقاء جایگاه صیادی استان، افزایش تولید فرآورده‌های صید مانند پودر ماهی و ارزآوری از جمله محاسن ملحق شدن این شناور صیادی به ناوگان صیادی هرمزگان است.
وی با اشاره به این‌که توان اشتغال صیادی در حوزه‌ی سنتی صید اشباع شده است و دیگر امکان افزایش ظرفیت آن به علت محدود بودن منابع آبزیان در روش صید سنتی وجود ندارد، افزود: رو آوردن به صید در آب‌های عمیق و دور هم‌چنین صید صنعتی از بهترین راهکارها در این راستاست.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان این‌که این استان از منابع عظیم فانوس ماهیان بهره‌مند است، گفت: از همین‌رو از سرمایه‌گذاران صیادی در این بخش‌ها به خوبی استقبال می‌کند.
میرزاده در ادامه افزود: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش صید می‌توانند در بخش صید فانوس ماهیان، صید تون ماهیان و صید به روش لانگ لاین سرمایه‌گذاری کنند.
وی با اشاره به کیفیت مناسب پودرماهی تولید شده از فانوس ماهیان خاطرنشان کرد: کشور یکی از واردکنندگان پودرهای ماهی است که با در اختیار داشتن چنین شناورهای صیادی در کنار ذخایر غنی موجود از این قبیل آبزیان می‌توانیم صرفه‌جویی ارزی زیادی داشته باشیم و حتی با صادرات صید ضمنی و پودرماهی و دیگر فرآورده‌ها ارزآوری نیز داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید