گسترش نظارت بر مزارع پرورش ماهی

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

گسترش نظارت بر مزارع پرورش ماهی
(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- پرویز منصوری در جلسه کارگروه اقتصادی استانداری با اشاره به قوانین و ضوابط احداث پرورش ماهی در استان افزود: طبق قوانین و ضوابط تدوین شده برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان محیط زیست نیز باید در راستای جلوگیری از آلودگی آب بر احداث این مزارع نظارت داشته باشد
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نظارت بر مزارع پرورش ماهی در استان تاکید کرد و گفت: طبق قانون و مقررات شیلات هرگونه توسعه و تغییر جانمایی برای مزارعی که با آن ظرفیت و مکان مجوز گرفته‌اند، ممنوع است
وی بهره برداری بهینه از آب را مهم ترین اهداف شیلات دانست و تصریح کرد: باید تلاش کرد که در راستای احداث مزارع پرورش ماهی در جوار رودخانه‌های استان میزان آبگیری از رودخانه‌ها و حریم حفاظتی کیفی و کمی رودخانه‌ها کنترل شود.
منصوری با بیان اینکه اکثر متقاضیان مزارع شیلات اطلاعات کافی را در زمینه پرورش ماهی ندارند، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای آگاهی این افراد دوره‌های آموزشی شیلات و آبزیان برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر پرورش ماهی در استان، افزود: طبق قانون و مقررات شیلات هرگونه توسعه و تغییر جانمایی برای مزارعی که با آن ظرفیت و مکان مجوز گرفته‌اند، ممنوع است.
به گفته وی، سازمان محیط زیست استان در زمینه جلوگیری از ورود آب آلوده بر رودخانه‌ها و آمور آب استان نیز در راستای توزیع عادلانه آب باید بر مزارع شیلات استان نظارت داشته باشند.
منصوری میزان تولید ماهی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مازاد تولید ماهی استان در استان‌های اصفهان و تهران به فروش می‌رسد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد میزان و چگونگی پرداخت حق الزحمه و فرآیند نظارت‌های کارشناسی فنی براساس دستورالعمل مربوطه و با هماهنگی دبیرخانه شیلات استان انجام شود

دیدگاه خود را بیان کنید