توسعه مکانیزاسیون آبزی‌پروری، راهکار افزایش تولید و توسعه پایدار

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

توسعه مکانیزاسیون آبزی‌پروری، راهکار افزایش تولید و توسعه پایدار
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: توسعه مکانیزاسیون آبزی‌پروری یکی از راهکارهای مهم افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه پایدار محسوب می‌شود
خلیل پیمان در زنجان از توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان خبر داد و اظهار کرد:‌ توسعه آبزی‌پروری در این شهرستان با رویکرد افزایش سطح و افزایش تولید در واحد سطح انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: توسعه مکانیزاسیون آبزی‌پروری یکی از راهکارهای افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه پایدار محسوب می‌شود
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه توسعه عمودی آبزی‌پروری در این شهرستان به دلیل کاهش هزینه‌ها و عدم نیاز به سطوح جدید بر توسعه افقی مقدم است، بهره‌گیری از تکنولوژی و روش‌های نوین آبزی‌پروری را یکی از ارکان مهم توسعه عمودی برشمرد.

پیمان آبزی‌پروری را از جمله فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: در یک دهه اخیر تولید آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم ماشینی شدن فعالیت‌های آبزی‌پروری افزود: توسعه مکانیزاسیون در حوزه آبزی‌پروری در افزایش تولیدات این بخش نقش بسزایی خواهد داشت.

وی بیان داشت:‌ با استفاده از تجهیزات ماشینی در حوزه آبزی‌پروری می‌توان میزان اکسیژن در آب را افزایش، ذرات معلق را حذف و آمونیاک آب را کاهش داده و آب مصرفی را با کیفیت اولیه به طبیعت بازگرداند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری اخذ و تمدید مجوزهای پرورش ماهی با ظرفیت 6 تن و بالاتر با تجهیز به دستگاه درام فیلتر و نصب پمپ‌های برگشت آب خروجی و مدیا فیلتر انجام می‌‍‌‌گیرد.

پیمان افزود: در حال حاضر دو مزرعه پرورش ماهی در سطح شهرستان ماهنشان به دستگاه‌های مذکور مجهز شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه شیلات شهرستان ماهنشان در حال حاضر رتبه نخست تولید ماهیان سردابی در استان زنجان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: هم‌اکنون 54 درصد تولید ماهیان سردابی استان در ماهنشان تولید شده و مکانیزه کردن مزارع آبزی‌پروری این شهرستان نیازمند توجه ویژه به بحث تسهیلات است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید