چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید ماهیان سردابی کشور

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید ماهیان سردابی کشور
پرویز منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری، با اعلا این خبر اظهار کرد: در چند سال اخیر شیلات استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول پرورش ماهیان سردابی در کشور را به خود اختصاص داده است
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از 20 درصد آبزیان کشور، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است
وی با بیان اینکه انجام هرگونه فعالیت در زمینه پرورش و تکثیر آبزیان توسط افراد حقیقی یا حقوقی مستلزم صدور پرونده از شیلات استان است، تصریح کرد: اکنون 300 مزرعه پرورش ماهی دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند.
راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت در شهرستان اردل
منصوری با اشاره به راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت در شهرستان اردل، افزود: سال گذشته با اجرایی شدن این طرح 100 تن ماهی در مزرعه‌های پرورش ماهی در قفس برداشت شد.
به گفته وی، 300 متقاضی برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کرده‌اند که مجوزها بر اساس روند پیش گرفته شده به متقاضیان ارائه می‌شود.
منصوری با بیان اینکه بیشترین شیلات استان در شهرستان کیار واقع شده است، گفت: شهرستان کیار با 103 مزرعه پرورش ماهی، تولیدی بالغ بر 4 هزار و190 تن را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
شهرستان اردل بیشترین میزان تولید ماهیان سردابی را به خود اختصاص داده است
وی با بیان اینکه شهرستان اردل با مزارع کمتر بیشترین میزان تولید ماهیان سردابی را نسبت به دیگر شهرستان های استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار و 442 تن ماهی از مزارع پرورش ماهی این شهرستان برداشت شد.
منصوری به صادرات ماهیان سردابی استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان تولید این محصول مازاد بر مصرف استان است علاوه بر تهران و اصفهان به کشورهای عراق و عربستان نیز صادر می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید