بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی کشور تبدیل می شود

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی کشور تبدیل می شود
باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، شهباز حسن پور در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، همچنین از پرورش و نگهداری پرندگان نایاب با حضور سرمایه گذارانی از قطر خبر داد و افزود: مجموعه پرورش و نگهداری پرندگان نایاب در زیربنای 5 هزار متر مربع یکی از طرح های در دست اجرا در شهرستان سیرجان است که با همکاری چند سرمایه گذار از کشور قطر انجام می شود.
وی با تاکید برحمایت از ایجاد زیرساختهای صنعت دامپروری در شهرستانهای سیرجان و بردسیر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستانهای سیرجان و بردسیر در بحث تولید فراورده های غذایی، در صدد گسترش توانمندیهای این شهرستانها در تولید غذا برای تأمین نیازهای استان و کشور هستیم.
حسن پور با قدردانی از خدمات اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: دولت توجه خاصی به تامین غذای سالم در کشور دارد.
نماینده مردم شهرستانهای سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت زیرساختهای کشتارگاهی شهرستان سیرجان و استفاده از سایر ظرفیت های این شهرستان در گسترش صنعت دامپروری مانند راه اندازی یک مرکز پرورش هزار قطعه ای شترمرغ از جمله برنامه های در دست اقدام می باشند.
وی تعامل بیشتر وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی با نمایندگان مجلس و کمیسیون های مربوط را در توسعه دامپروری و افزایش کیفیت خدمات دامپزشکی بسیار موثر دانست.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان به دلیل وجود ظرفیت خوب پرورش طیور گوشتی 4 کشتارگاه طیور وجود دارد ، گفت: متأسفانه صاحبان این کشتارگاهها به دلیل داشتن مشاغل دیگر و نبود صرفه اقتصادی مناسب رغبتی به توسعه ی کشتارگاهها ندارند.
دکتر بیژن دهقانی کشتارگاه دام شهرستان سیرجان را نیازمند توسعه بیشتر دانست و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان سیرجان و امکان دسترسی به بازار استانهای دیگر و حتی صادرات به سایر کشورها در صورت توسعه آن، این کشتارگاه می تواند موجب اشتغالزایی خوبی در شهرستان شود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه صادرات دام سبک می تواند تاثیر مناسبی در توسعه صنعت دامپروری شهرستان و ایجاد اشتغال داشته باشد.
دهقانی تصریح کرد: کشتارگاههای طیور شهرستان سیرجان با حرکت به سمت صادرات با استفاده از مزیت جغرافیایی شهرستان سیرجان می توانند زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت پرورش طیور و توسعه این شهرستان را فراهم آورند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ، شهرستان بردسیر را نیز دارای ظرفیتی مناسب برای گسترش صنعت پرورش طیور و آبزیان دانست وگفت: شهرستان بردسیر در سالهای اخیر از نظر صنعت پرورش طیور از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
دهقانی افزود: در زمینه پرورش آبزیان نیز این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی است که در صورت توسعه این بخش، امکان تامین بچه ماهی مورد نیاز استان در بخش آبزیان پرورشی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای طرحهای دامپروری و صنایع وابسته به آن مثل کشتارگاههای دام می بایست وام های کم بهره ، با زمان بازپرداخت طولانی مدت در نظر گرفته شود

دیدگاه خود را بیان کنید