پیش‌بینی برداشت 1500 تن میگوی پرورش از مزارع شهرستان دشتی

چهار‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

پیش‌بینی برداشت 1500 تن میگوی پرورش از مزارع شهرستان دشتی
خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: در سایت مند شمالی 900 هکتار اراضی پرورش میگو وجود دارد که 270 هکتار آن مفید و 36 مزارع در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: مساحت ذخیره‌سازی سال‌جاری 467 هکتار و میزان ذخیره‌سازی قطعه 100 میلیون در 32 مزرعه انجام شده و تاکنون در 300 هکتار از این مزارع میگوی پرورشی برداشت شده است. در سایت مند غربی 440 هکتار مساحت مفید وجود دارد که یک مزارع فعال در 69 هکتار از آن ذخیره‌سازی شده و تاکنون در سطح 30 هکتار آن برداشت انجام شده است.
این مقام مسئول گفت: تاکنون بیش از 886 تن میگو در سایت‌های شمالی و غربی مند شهرستان دشتی برداشت شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت به هزار و 500 تن برسد که نسبت به سال‌های گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار است.
خلیلی یادآور شد: در سایت یک و دو دلوار نیز 38 مزرع وجود دارد که 29 مزرعه فعال هستند و در 375 هکتار آن در سال 1392 با 75 میلیون قطعه ذخیره‌سازی شده است.
رئیس شیلات دشتی و تنگستان افزود: تاکنون از 16 مزارع پرورش میگوی دشتی در 130 هکتار بیش از 302 تن میگو برداشت شده است.
وی اضافه کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی صورت گرفته مبنی بر اینکه گمرک لاور ساحلی فعال شود و در نتیجه بیش از 5 میلیارد تومان برای لایروبی این بندر تاریخی نیاز است تا شناورها با ابعاد بزرگ‌تر بتوانند وارد این بندر شوند و برای برق‌رسانی و تاسیسات پشتیبانی به این بندر اعتبار نیاز است تا این بندر از رکود به بندری فعال تبدیل شود.
خلیلی یادآور شد: تعداد 77 موتور لنج صیادی و 240 قایق همراه با بیش از 3 هزار صیاد در این مناطق به فعالیت مشغول هستند.
وی مشکل جامعه صیادی را بازسازی ذخایر عنوان کرد و افزود: برداشت‌های زیاد موجب کاهش ذخایر در منطقه آبزی شده است و باید صید مسئولانه را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم از ذخایر آبزی به درستی استفاده و حتی محافظت کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید