افزون بر دو هزار قطعه ماهی قاچاق در خوی کشف شد

چهار‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

افزون بر دو هزار قطعه ماهی قاچاق در خوی کشف شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دو هزار و 192 قطعه انواع ماهی قاچاق در خوی کشف و ضبط شد.
محمد خلیلی افزود: ماهی کشف شده از سد ارس صید شده بود که با گزارش مردمی و تلاش ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست خوی و ماموران انتظامی پاسگاه ایواوغلی ضبط شد.
وی اظهار کرد: ماموران در سه راه ایواوغلی این محموله ها را از یک خودرو وانت کشف کرده و پس از تشکیل پرونده به دادسرای خوی ارجاع دادند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تحویل یک بهله عقاب خالدار به اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: این پرنده که از نوع شکاری می باشد و در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد پس از حصول اطمینان از وضعیت سلامتی در زیستگاه مناسب رهاسازی خواهد شد.

خلیلی اظهار کرد: فعالیت دوستداران طبیعت شهرستان خوی در اطلاع رسانی به موقع از حیواناتی که دچار آسیب شده و یا از زیستگاه خود خارج شده اند مطلوب بوده و باید بیش از گذشته مراقب حیات وحش بود و اجازه نداد از حق طبیعی زیستن محروم شوند.

وی گفت: امروزه محیط زیست باید به عنوان یک سرمایه ملی تلقی ‏شده و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه و کشور نهادینه شود.

خلیلی افزود: محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست خوی و منطقه حفاظت شده مراکان به صورت شبانه روزی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد جدی می کنند.

عقاب خالدار گونه ای پرنده شکاری از تیره عقابیان و راسته شاهین سانان است که پرهای پرواز آنها تیره یا دارای سایه ای روشن تر از دیگر پرهاست و رنگ بخش های زیرین و بالایی بدن آنها در پرنده بالغ قهوه ای تیره است.

به آن عقاب تالابی و شاه باز خالدار نیز گفته اند.

این پرنده از نوع شکاری بوده و در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

با توجه به اینکه دریاچه پشت سد ارس در شمال آذربایجان غربی زیستگاه خوبی برای انواع ماهی ها بوده و سالانه توسط شیلات بچه ماهی های فراوانی در این منطقه رهاسازی می شوند صیادان غیر مجاز قبل از فرا رسیدن فصل صید اقدام به صید انواع ماهی در این منطقه می کنند.

ماهی هایی مثل سوف، کپور، زردپر از جمله انواع مختلف ماهی های در حال زیست در دریاچه پشت سد ارس در آذربایجان غربی هستند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید