17 طرح شيلاتي جديد در خراسان شمالي اجرا شد

یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

17 طرح شيلاتي جديد در خراسان شمالي اجرا شد
گل داد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال از محل اعتبارات طرح توسعه بخش كشاورزي و كمك هاي فنی و اعتباری صندوق توسعه ملی 17 طرح شيلاتي جديد در خراسان شمالي اجرا شده كه برخي از اين طرح ها به بهره برداري رسيده و شماري نيز مراحل مختلف ساخت را طي مي كنند.
وي اظهار داشت: براي اجراي اين طرح ها اعتباراتي به ميزان 16 ميليارد و 587 ميليون ريال تخصيص يافته است، گل داد اضافه كرد: ظرفيت توليد اين 17 طرح 230 تن است و با اجراي آنها براي 38 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي شود.
به گفته وي از اين تعداد تاكنون شش طرح به بهره برداري رسيده و 11 طرح ديگر هم مراحل مختلف ساخت را طي مي كنند.
گل داد افزود: علاوه بر اين از ابتداي امسال تاكنون از محل اعتبارات طرح توسعه كشاورزي 10 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار برای سرمایه در گردش و هزینه های جاری 13 مزرعه فعال در خراسان شمالي پرداخت شده است.
وي اضافه كرد: اين طرح ها ظرفيت توليد 327 تن و اشتغال 24 نفر را دارند.
گل داد تصريح كرد: بر اين اساس اعتبارات طرح توسعه بخش كشاورزي سال 91 مديريت امور شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي به صورت 100 درصد جذب شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مديريت امور شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي در حال حاضر 73 مزرعه پرورش ماهي در خراسان شمالي فعال است كهاز اين تعداد 53 مزرعه سردآبي، 16 مزرعه گرمابي و چهار مزرعه نيز به پرورش ماهيان زينتي اختصاص دارد.
همچنين بر پايه اين خبر اكنون در خراسان شمالي 120 نفر به صورت مستقيم در زمينه پرورش ماهي فعاليت مي كنند و اين استان از نظر توليد آبزيان در رده بيست و پنجم كشور قرار دارد.
در خراسان شمالي پرورش ماهي قزل آلا در مزارع سردآبي بيشترين ميزان توليد را در بر مي گيرد و در مزارع گرمابي نيز آمور، فیتوفاک، کپور معمولی و کپور سرگنده پرورش داده مي شود.
در اين استان شهرستان شيروان بيشترين توليد ماهي را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان هاي بجنورد و اسفراين قرار دارند.
بنا به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در نيمه نخست امسال بیش از 535 تن ماهی گرمابی و سردآبی در استخرهاي پرورش ماهي استان تولید شده و پیش بینی می شود اين ميزان تا پایان سال جاري به هزار و 200 تن ماهی برسد

دیدگاه خود را بیان کنید