نخستین برداشت ماهی از طرح پن کالچر در آذرماه امسال انجام می شود

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

نخستین برداشت ماهی از طرح پن کالچر در آذرماه امسال انجام می شود
سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر از پرورش دوگونه فیل ماهی و قزل آلا در این طرح خبرداد و افزود: برداشت قزل آلا قبل از فرا رسیدن فصل گرما با موفقیت انجام شد.
وی تصریح کرد: طرح پرورش ماهی در محیط های محصور در قالب پن کالچر در تالاب انزلی در سطح یکصد هکتار از عرصه آب تالاب انزلی در حال آماده سازی و اجرایی بوده که از این میزان در حال حاضر 50 هزار متر مربع آماده و ماهی دار شده است.
مدیرکل شیلات گیلان پیش بینی کرد: به ازای هر هکتار سطح مفید محیط محصور (پن) در مجموع میزان سه تن ماهیان پرورش (گرمابی و سردآبی) طی دوره پرورش در نیمه اول و دوم سال استحصال شود.
وی همچنین با بیان اینکه گیلان در بخش آبزی پروری در حال رشد است، گفت: پارسال مجموع تولیدات شیلاتی استان که 58 هزار و 91 تن بود 16 درصد افزایش را نشان می دهد.
سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین رشد مربوط به بخش ماهیان خاویاری بوده است، افزود: از نظر تولید در واحد سطح افزون بر 300 درصد افزایش و همینطور مراکز پرورش ماهی استان نیز به 20 مورد رسیده است.
وی با عنوان اینکه پارسال 400 کیلو خاویار پرورشی در استان استحصال شد، پیش بینی کرد: امسال استحصال خاویار پرورشی در استان دو برابر شود.
مدیرکل شیلات گیلان ادامه داد: پارسال سه هزار و 400 تن انواع فرآورده شیلاتی به ارزش اقتصادی 30 میلیارد تومان از استان صادر شد.
وی همچنین آب بندان ها را از ظرفیت های خوب آبزی پروری در استان دانست و بر ضرورت احیای این سازه های بومی تاکیدکرد.
سعیدی یادآورشد: میزان صید و صیادی امسال در استان هفت هزار و 500 تن بوده که نسبت به سال گذشته چهار هزار و 800 تن با 54 درصد افزایش مواجه است

دیدگاه خود را بیان کنید