فعالیت 10 واحد تولید ماهیان زینتی در زنجان

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

فعالیت 10 واحد تولید ماهیان زینتی در زنجان
باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در حال حاضر ده واحد فعال تولید ماهیان زینتی در زنجان وجود دارد که در سال گذشته یک میلیون و پنجاه و چهار هزار قطعه ماهی تولید کرده اند.
بورانی افزود : 35 گونه از این نوع ماهیان در زنجان تولید می شود که گونه های شاخص آنها شامل انواع گورامی، فلاور هورن، دیسکس، کوپی، فایتر، مولی و آنجل می شود.
وی خاطر نشان کرد : امسال هم چند واحد جدید در این زمینه مجوز فعالیت گرفته اند که در آینده به چرحه فعالیت در این زمینه اضافه خواهند شد
با آبزی پروری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی
باشگاه خبرنگاران زنجان : بورانی افزود : این فعالیت هیچ گونه تغییری در میزان آب مصرفی ایجاد نمی کند و کشاورز علاوه بر کسب درآمد از راه آبزی پروری با هدایت پساب خروجی از این استخرها به مزارع کیفیت و کمیت محصول افزایش میدهد که درآمد غیر مستقیم آبزی پروری می باشد.

وی ادامه داد :علاوه بر این، طبق بررسی های انجام شده استفاده از پساب پرورش ماهی برای آبیاری گیاهان باعث می شود گیاهان به ازای هر تن غذایی که به ماهی ها داده شده است به 300 کیلو کود شیمیایی کمتر نیاز خواهند داشت.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان همچنین یاداور شد: از 7400 تن تولید انواع آبزیان در استان زنجان 3000 تن به استانهای دیگر و همچنین به کشور عراق صادر شده است.

بورانی ادامه داد :مقصد 2500 تن از این میزان عمدتا استانهای تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان و قزوین بوده و 500 تن از این محصول از طریق واسطه ها به سلیمانیه عراق صادر شده است.

لازم به ذکر است ،در حال حاضر 6100 تن انواع آبزی نیز در خود استان مصرف می شود که 4400 تن آن در استان تولید میشود و 1700 تن آن مربوط به کنسروهای ماهی و انواع ماهیان شمال و جنوب کشور است

دیدگاه خود را بیان کنید