آغاز برداشت ماهی از استخرهای کشاورزی آق‎قلا

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

آغاز برداشت ماهی از استخرهای کشاورزی آق‎قلا
خبرگزاری فارس از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل شیلات استان گلستان، سیداکبر علی‌محمدی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای منطقه در این زمینه پیش‎بینی می‎شود امسال میزان برداشت ماهی از استخرهای دومنظوره کشاورزی بیش از 60 تن باشد.
وی استفاده بهینه از منابع آبی کوچک در منطقه را از اهداف اجرای این طرح‎ها برشمرد و افزود: افزایش تولید زمین‎های کشاورزی با استفاده از آب غنی شده، افزایش سرانه مصرف ماهی در مناطق روستایی و تثبیت اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای روستایی، بهبود تغذیه و افزایش ضریب سلامتی جامعه کشاورزی از دیگر اهداف اجرای این طرح‎ها است.
علی‌محمدی خاطرنشان کرد: اداره‌کل شیلات در سالجاری با ارائه خدمات کارشناسی در طول دوره پرورش نسبت به برگزاری جلسات مشترک توجیهی برای هماهنگی و رفع مشکلات آبزی‎پروران اقدام کرده است.
در ادامه رجب دردی‌طاطار مسئول نمایندگی شیلات آق‎قلا گفت: کشاورزان این منطقه در قالب طرح ولایت و با هدف اقتصاد مقاومتی در بخش آبزی‎پروری تلاش مضاعفی از خود نشان دادند و استقبال بی‎نظیری در پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره آب کشاورزی انجام دادند.
وی افزود: اداره‌کل شیلات با هدف بالا بردن توان مهارتی کشاورزان در خصوص پرورش ماهی و نیز افزایش میزان تولید ماهی در منطقه دوره‎های آموزشی را برگزار کرده است.
مسئول نمایندگی شیلات آق‎قلا اظهار کرد: با برنامه‎ریزی مناسب در این بخش می‎توان در سال‎های آینده علاوه بر توسعه این بخش با استفاده از تکنولوژی جدید میزان تولید در منطقه را نیز افزایش داد

دیدگاه خود را بیان کنید