آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های نوآور و پیشرو در آبزی‌پروری است

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


خبرگزاری فارس از تبریز،مرتضی افراسیابی ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی تکثیر و پرورش زالو در تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های نوآور و پیشرو در آبزی‌پروری در کشور است، افزود: لازم می‌دانم از رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مدیریت امور شیلات این استان که در امر تکثیر و پرورش زالوی طبی در کشور پیشگام شده‌اند تشکر و قدردانی کنم.
وی رویکرد شیلات ایران را پذیرش نوآوری و فناوری روز دنیا عنوان کرد و افزود: نقش فناوری در بازده تولید قابل انکار نیست و باید مقاومت برای گسترش استفاده از فناوری در بخش آبزی‌پروری از بین برود.
مهندس افراسیابی یادآور شد: ما در تمام استان‌های کشور تجربه‌های موفق داریم و باید از تمام این تجربیات در زمینه افزایش بهره‌وری استفاده کنیم.
وی افزایش بازده تولید را از برنامه‌های اصلی شیلات ایران برشمرد و ادامه داد: با تلاش مضاعف کارکنان شیلات و رشد راندمان تولید، بهره‌وری آبزیان نیز افزایش می‌یابد.
مهندس افراسیابی با بیان اینکه دنیای آبزیان دنیای پیچیده و گسترده‌ای است، ادامه داد: تکثیر و پرورش زالوی طبی می‌تواند اسباب ایجاد مشاغل خرده خانگی، صنعتی و نیمه‌صنعتی را فراهم سازد و با پرداختن به این موضوع می‌توان ضمن مرتفع ساختن دغدغه‌های وزارت بهداشت و درمان، در ایجاد مشاغل خانگی قدم‌های موثری برداشت.
وی بر تکثیر و پرورش آبزیان به منظور تولید و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به روند روزافزون افزایش جمعیت و لزوم کسب انرژی و ادامه زیست، آبزیان و فرآورده‌های آن جایگاه ویژه‌ای را در میان سایر منابع مواد غذایی و انرژی‌زا کسب کرده است.
مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان تزئینی را در کشور از متنوع‌ترین مشاغل عنوان کرده و افزود: درآمدزایی و ایجاد اشتغال هدف اصلی توسعه تولید ماهی تزئینی در کشور است

دیدگاه خود را بیان کنید