صيدگاه هاي جديد براي صيد صنعتي تعيين مي شود

چهار‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

صيدگاه هاي جديد براي صيد صنعتي تعيين مي شود
سازمان شیلات ایران به دلیل کاهش ذخایر آبزیان در آب های عمان ، صیدگاه های جدید برای شناورهای صید صنعتی تعیین خواهد کرد.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: با توجه به کاهش قابل توجه میزان صید صنعتی به صورت سالانه جلسات مختلفی با مسئولان سازمان شیلات ایران برگزار کرده ایم تا صنعت صید صنعتی را از نابودی نجات دهیم.
امان الله حیات داوودی افزود: امسال نیز میزان صید صنعتی با کاهش دو هزار تنی در مقایسه با سال گذشته همراه بود که همین امر جامعه صید صنعتی را به شدت نگران کرده است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: همچنین گونه های صید شده امسال نیز گونه های مرغوبی نبوده است.
عضو کمیته عالی آبزیان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان شیلات ایران به احتمال زیاد از سال آینده صیدگاه های جدیدی در خلیج فارس برای فعالیت شناورهای صید صنعتی در نظر گرفته خواهد شد.
وی یادآور شد: شناورهای صید صنعتی از روش ترالر برای صید استفاده می کنند و به همین دلیل نمی توانند در آبهای بیشتر از 300 متر اقدام به صید کنند و در نتیجه امکان ورود آنها به اقیانوس هند وجود ندارد و تعیین صیدگاه جدید برای شناورهای صید صنعتی باید در نقاطی از خلیج فارس تعیین شود تا دوباره بتوانیم با آینده صید صنعتی امیدوار باشیم
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت : امیدواریم با بازسازی ذخایر آبزیان در آبهای کشور دوباره بتوانیم در آبهای عمان و خلیج فارس به صید قابل توجه دست یابیم.
وی تاکید کرد: از سال 82 به دلیل کاهش شدید ذخایر آبزیان در آبهای کشور، زمان و مکان صید صنعتی در آبهای جنوبی با محدودیت مواجه شد.
حیات داوودی با اشاره به اینکه اعمال این محدودیت، مالکان و صیادان شناورهای صید صنعتی را بسیار متضرر کرده است، خاطرنشان کرد : این شناورها چون مجبورند در مدت زمان کوتاه اقدام به صید کنند و به همین دلیل از سود لازم برخوردار نمی شوند.
وی گفت : همواره صید صنعتی با مشکلات متعددی روبه رو است که نرخ سوخت یکی از این مشکلات است که در چند سال اخیر به وجود آمده است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی اظهار داشت: هم اکنون برای شناورهای صید صنعتی سه نوع مختلف نرخ سوخت محاسبه می شود که عادلانه نیست.
وی تاکید کرد: نرخ سوخت شناورها بسیار بالاست و همین امر باعث شده تا مالکان شناورهای صید صنعتی بیش از پیش متضرر شوند.
حیات داوودی گفت: بارها و بارها مذاکراتی با مسئولان دولتی به منظور کاهش نرخ سوخت شناورها انجام داده ایم اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق اتحادیه مالکان کشتی ایران نیز اقدامات لازم جهت رایزنی با مسئولان دولتی انجام داده ایم تا برای تعدیل نرخ سوخت ها اقدام کنند اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.

عضو کمیته عالی آبزیان اظهار داشت: در صورتی که وضعیت به همین منوال پیش رود به زودی شاهد نابودی صید صنعتی خواهیم بود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید