ایران از ظرفیت بالایی برای فرآوری فانوس ماهیان برخوردار است

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۳ بازدید


المعافیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: مطالعه بازار پرورش ماهی و آبزیان ایران که بازار هدف جدیدی برای کشور نروژ است، در این سفر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به توسعه همکاری های دوجانبه نروژ و عمان بخصوص در زمینه ˈفانوس ماهیانˈ، تصریح کرد: تلاش می شود با توجه به امکانات بسیار خوبی که در ایران مشاهده شده، فرآوری این محصول خلیج فارس و دریای عمان در ایران انجام شود تا توسعه تولید و اشتغال را به همراه داشته باشد.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت ایواس نروژ افزود: ماهی و غذاهای طبخ شده از آبزیان، یکی از بهترین و سالمترین غذاها در تغذیه انسان ها بخصوص بانوان باردار، کودکان، نوجوانان و افراد کهنسال مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی است که در افزایش بهره وری هوشی کودکان نیز بسیار مؤثر است.
وی ادامه داد: متاسفانه مصرف سرانه ماهی در ایران بسیار پایین تر از میانگین جهانی است و بسیاری از مردم جهان حتی نمی دانند که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات دریایی است.
المعافی با اشاره به سایر برنامه های خود در ایران، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده دیدارهایی با مقامات شیلات و همچنین بازدید از مراکز و مزرعه های پرورش ماهی در سایر نقاط ایران و سواحل خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار داریم تا ضمن بهره مندی از تجارب ارزنده ایرانیان در این صنعت، از نزدیک با قابلیت های پرورش ماهیان در ایران آشنا شویم.
وی در خاتمه تصریح کرد: اقلیم مناسب و متنوع آب و هوایی، ایران را مستعد توسعه هر چه بیشتر تولید و پرورش ماهی بخصوص قزل آلا کرده و امید می رود با توسعه همکاری های دوجانبه ایران و نروژ، از این قابلیت ها در حد بهینه و مطلوب استفاده شود

دیدگاه خود را بیان کنید