صادرات زالو موجب رونق صادرات کشور می‌شود

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن الهی ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی تکثیر و پرورش زالو در تبریز با بیان اینکه صادرات زالو می‌تواند درآمد هنگفتی عاید کشور کند، اظهار داشت: زالو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های صنعت شیلات می‌تواند موجب رونق صادرات کشور شود.
وی با تأکید بر اینکه کشور با صادرات زالو می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد، گفت: دسترسی به دانش فنی پرورش زالو علاوه بر تامین نیاز مراکز بهداشتی درمانی و نیز تحقیقاتی، نقش مهمی در بهبود شاخص‌های سلامت به دنبال خواهد داشت.
الهی با اشاره به شرایط مساعد موجود در استان آذربایجان شرقی برای تولید زالو و پیشگامی این استان در پرورش آن افزود: تلاش برای بهبود شاخص‌های سلامت همگام با سایر جوامع پزشکی دنیا از دلایل توسعه تکثیر و پرورش زالو در کشور است.
مدیر گروه ماهیان تزئینی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه پرورش آبزیان تزئینی از بخش‌های اشتغالزا در وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود افزود: زیرا این بخش نسبت به سایر فعالیت‌ها سرمایه کم و برگشت سریع دارد.
این مسئول با بیان اینکه جهت توسعه این کسب ‌و کار نیاز است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام شود متذکر شد: ایجاد شهرک‌های صادرات ماهیان و آبزیان تزئینی و بازاریابی در کشورهای همجوار و اروپا که متقاضی صادرات ماهی و گیاهان آبزی از کشورمان هستند نیز از الزامات توسعه این کسب‌ و کار است

دیدگاه خود را بیان کنید