صید ۴۰ هزار تن انواع آبزی در بوشهر

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

صید ۴۰ هزار تن انواع آبزی در بوشهر
تنگستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس یکی از منابع عمده صید آبزیان است اظهارکرد: بیش از25 درصد جمعیت استان بوشهر معادل 26هزار نفر از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.
وی تصریح کرد: اکنون 15هزار نفر در صید آبزیان در استان بوشهر مشغول هستند که با استفاده از 550فروند لنج، 3هزار و 600 قایق، و 21 فروند کشتی در امر صید مشغول هستند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از صید 40هزار تنی آبزیان در 8ماه امسال خبرداد و گفت: صیادان که در 38 بندرصیادی استان بوشهر فعالیت می‌کنند در 8 ماه امسال 40 هزار تن انواع آبزیان صید کرده‌اند که صید خود را به بازارهای داخلی ، خارجی عرضه و یابه شرکت‌های عمل آوری تحویل می‌دهند.
تنگستانی با اشاره به صید میگو، ماهیان موکول و ناموکول گفت: صیادان بوشهری ماهیان حلال گوشت پس ازصید به بازار عرضه می‌کنند و آبزیانی که از نظر شرعی قابل مصرف نیست پس از عمل آوری صادر می‌شود.
وی به صید میگو پرداخت و بابیان اینکه صیادان امسال بیش از 2هزار و 500 تن میگو صید کرده‌اند تصریح کرد: صید میگو به روش تور ترال یا کف‌روب انجام می‌شود که در مدت آزاد سازی صید میگو به این روش صیادان مجاز هستند میگو صید کنند.
معاون شیلات بوشهر با اشاره به اینکه صیادان استان بوشهر2 هزار تن ماهی یال اسبی صید کرده‌اند تصریح کرد: این نوع ماهی پس از عمل‌آوری به کشورهای حوزه شرق آسیا صادر می‌شود.
تنگستانی با بیان اینکه صید ماهیان سطح‌زی آغاز شده است خاطرنشان کرد: صیادان برای صید شیرماهی، قباد و تن‌ماهیان راهی دریا شده‌اند که این فصل بهترین فصل از سال برای صید این نوع ماهی است که بیشترین متقاضی دارد.
وی از فعالیت 27 شرکت عمل‌آوری آبزیان در استان بوشهر خبرداد و گفت: این شرکت‌ها با فرآوری آبزیان نسبت به صادرات آن به کشورهای مختلف اقدام می‌کنند که ماهی مرکب،ماهیان یال اسبی، میگو، وتن ماهیان از آن جمله هستند

دیدگاه خود را بیان کنید